https://nosarapuravidatour.com/info.html?trainer=South+Park%e2%84%a2%3a+The+Stick+of+Truth%e2%84%a2

 

 

Fra de farlige slagmarker på legepladsen i fjerde klasse vil en ung helt opstå, bestemt til at være South Parks frelser. Fra skaberne af South Park, Trey Parker og Matt Stone, kommer en episk søgen efter at blive ... cool. Introduktion til South Park: The Stick of Truth. I tusind år er slaget ført. Den eneste grund til, at mennesker og alver er låst i en uendelig krig: Sandhedens pind. Men krigens tidevand er snart ved at ændre sig, når ordet om et nyt barn spreder sig over hele landet, hans komme forudsagt af stjernerne. Når de bevægelige varevogne for profeti kører væk, begynder dit eventyr. Bevæbne dig selv med legendariske våben for at besejre crabpeople, underbukser nisser, hippier og andre onde kræfter. Opdag den fortabte sandhedspind, og optjen din plads ved siden af ​​Stan, Kyle, Cartman og Kenny som deres nye ven. Succes, og du skal være South Parks frelser og cementere din sociale status i South Park Elementary. Mislykkes, og du vil for evigt blive kendt som ... en taber. Den definitive South Park-oplevelse Skrevet og udtrykt af Trey Parker og Matt Stone, Ssouth Park: Stick of Truth bringer deres unikke humor til videospil. En episk søgen efter at blive. Fedt nok Tjen din plads sammen med stan, kyle, cartman og kenny, og deltag dem i et hysterisk eventyr for at redde South Park. Venner med fordele Ansæt klassiske South Park-karakterer til din sag. Intens kamp Bevæb dig selv til tænderne med et arsenal af magiske våben og mystisk rustning. South Park tilpasning Sæt dig selv ind i South Park med noget som en milliard karakter, tøj og våbenkombinationer.

Youtube.

 

South Park: The Stick of Truth er et turbaseret rollespil-videospil, der er baseret på South Park, udviklet af Obsidian Entertainment og udgivet af Ubisoft. Spillet var oprindeligt angivet til at blive offentliggjort af THQ, men deres lukning fik Ubisoft til at købe udgivelsesrettighederne. Den blev frigivet den 4. marts 2014 til pc'en, PlayStation 3 og Xbox 360. [3] Den blev frigivet til PlayStation 4 og Xbox One den 6. december 2016 til digital download og vil blive frigivet igen i 1. kvartal 2017 som en fysisk kopi. I september 2018 blev spillet tilgængeligt for Nintendo Switch-platformen ved kun at downloade i Nintendo Game Store. [4] Serieskabere Matt Stone og Trey Parker overvågede udviklingen, skrev manuskriptet og gjorde voice-over arbejde for spillet. Grund Spillet starter med, at Cartman holder en tale om krigen mellem Kingdom of Kupa Keep (KKK) og The Elves for the Stick of Truth, en stærk artefakt, der giver den, der besidder det kontrol over universet. Derefter skaber spilleren sin karakter, der for nylig flyttede til South Park sammen med sine forældre. Hans forældre flyttede for at komme væk fra noget, der skete med ham i deres gamle bydel. For at holde sindet væk fra det, sender hans forældre ham ud på gaden for at få nye venner. Når han går langs gaden, støder det nye barn på Butters, der kæmper mod et andet barn klædt som en alv. Spilleren skræmmer alven væk og bliver ven med Butters, der bor ved siden af ​​ham. Butters præsenterer sig selv som en paladin og tager det nye barn til Kupa Keep for at møde Grand Wizard, Eric Cartman. Cartman er hersker over KKK, repræsenteret af mennesker, herunder Butters, Scott, prinsesse Kenny og Clyde. Cartman beder det nye barn om sit navn, og på trods af ethvert navn, som spilleren indtaster, navngiver Cartman karakteren "Douchebag. Douchebag skal derefter vælge en af ​​fire klasser: Fighter, Mage, Thief eller jøde. Efter at have valgt sit valg, køber Douchebag en våben og har sin første kamp mod Clyde. Efter at have besejret ham, afslører Cartman overfor Douchebag Sandhedens stok, en faktisk træstokk, som er det, de kæmper for kontrol over mod alverne. Når de taler, angriber alverne Kupa Keep. Med Douchebags hjælp er alverne bange, men de formår imidlertid at stjæle pinden og Cartman sparker Clyde ud af spillet, da han skulle holde pinden i sikkerhed. Cartman opfordrer derefter Douchebag til at bringe sine tre største krigere tilbage til KKK : Tweek Tweak, Token Black og Craig Tucker. Tweek kommer efter Douchebag og Butters kører et ærinde for ham (får en pakke fra et par meth hoveder, der er placeret i Kennys garage. Token går efter, at drengene formår at besejre vagten ved porten til hans hus. Når de går til Craigs hus, de finder ud af, at han er i tilbageholdelse i skolen Cartman udfører Douchebag med at redde ham. Douchebag og Butters er nødt til at bekæmpe Mr. Mackey 's ingefær hall monitorer og formår at bryde Craig ud af skolen. Efter at hele hæren er samlet, modtager KKK nyheder om, at Stick er i hænderne på Bard, en magtfuld niveau 10-alf, der får hans kræfter fra musik. De lancerer et angreb på kroen af ​​den fnise æsel og konfronterer Barden, Jimmy. Når de to fraktioner kæmper, formår Douchebag at komme til Jimmy og besejre ham. De henter pinden og returnerer den til Kupa Keep. Når dagen slutter, går børnene i deres hus for at sove. Mens Douchebag sover, vågner han op af et blåt lys fra hans vindue. Besøgende kigger i døren, og han bliver bortført på samme måde som Cartman var i ”Cartman Gets an Anal Probe. Efter at udlændinge har bortført ham, indser han, at de andre mennesker i byen bliver prøvet analt. Udlændinge tilslutter ham en maskine og begynder at undersøge ham. Efter at have brudt deres anale sonder, møder han Randy Marsh, som er ved siden af ​​ham. Efter at have frigivet sig og ledet af Randy, er de to frie og flygter. Men når du flygter, tager du piloterne ud af skibet, hvilket resulterer i, at det går ned i South Park Mall og lader et grønt giftstof ud. Regeringen dækker hurtigt ned crashstedet, i form af en ny Taco Bell, der bygges i byen. Når du vågner op fra natten, skal du forlade dit hus, når du bliver afskåret af Cartman. Han fortæller om nyheden og afslører, at alverne snydt og tog pinden om natten. Som forberedelse til at starte en fuld krig med alverne, bliver du beordret til at rekruttere Goth Kids, som kræver bestået en række prøver (ser Goth, er nonconformist og danser som en Goth). Mens du prøver at se Goth, er du dog fanget af alverne og kaldes til deres rige. Når du først er ankommet, er du klar over, at Kyle er kongen (og Stan er hans næstkommanderende), og at Cartman skjuler sandhedspinden, som snyder. Spillerfiguren går derefter på en række opgaver for alverne, såsom at rive KKK-bannerne rundt i nabolaget. Mens han viser sig at være en nonconformist ved at holde et offensivt tegn på PTA-mødet, stoppes spilleren af ​​Randy Marsh og tvangs til at finde ud af sandheden bag den mystiske nye Taco Bell. For at hjælpe dem lærer Randy Sneaky Squeaker, en instrueret fyr for at distrahere vagter og snige sig forbi dem. Spilleren infiltrerer "byggepladsen" og opdager, at det grønne toksin, der er lækket ud i kloaksystemet, gør det, hvad det berører, eller den, der indtager det i Nazi Zombies. Regeringen planlægger at sprænge hele South Park i et forsøg på at indeholde det, hvorefter nedrivningen er gået som et jordskælv. En af agenterne beslutter at forlade optageren med hele mødet på bordet, ubevogtet, og spilleren tager den tilbage til Randy. Når de forlader, slipper de naziske zombier og begynder at terrorisere byfolk. I ægte South Park-form ser det ud til, at få bemærker eller virkelig har noget imod det. Tilbage på PTA-mødet er Randy og de andre voksne forfærdede over at få at vide, at deres by vil blive sprængt. Da Randy ikke var tilbagetrukket langt tilbage nok, antager han, at ploben er at skabe plads til en Mega-Taco-klokke og ikke ved noget om nazi-zombierne. Han tager et foto af spilleren, der holder Goth Kid's skilt op, og sender det til spillerens telefon som bevis. Når spilleren har imponeret Goth Kids og tjent deres loyalitet, har du en mulighed for at rekruttere Goths til enten Cartman (Kupa Keep) eller Kyle (Elves. Uanset hvilken side du vælger fører til et helt angreb på skolen for at hente Sandhedens pind, der kulminerer med en en-til-en-duel mellem enten Kyle eller Cartman (spilleren har et valg om at forblive loyal overfor deres fraktion eller forråde dem ved at kæmpe mod deres egen leder). Begge fraktionsledere forsøger at ødelægge spilleren ved at sprænge dem væk (Kyle med en løvblæser, Cartman med sine farter antændt med en lighter), men spillerens ekstraordinære kontrol over deres anus overmagter dem. Uanset hvilken fraktion der vinder, lederen beordrer Goth Kids at kontrollere indersiden af ​​den anden fraktionsleders skrivebord - kun skriveborde har ikke indvendige sider, bare bordplader. En af Goths-bemærkningerne, der skriver på et af skriveborde: Tjek mit skab. " Drengene finder ud af, at det er Clydes skrivebord og går mod sit skab. Der opdager de en bærbar computer. Gennem det afslører Clyde, at han har stjålet sandhedspinden og rejser en hær af mørke for at dræbe Jorden. For at gøre tingene værre, overlader han de menneskelige og Drow Elf kongeriger og striber deres ledere for deres magt. Drengene skynder sig til Clydes hus og opdager, at han har konstrueret en gigantisk træhusfæstning i sin baghave og bemandet den med sin hær af mørket, Vamp Kids, og Emo-børn sammen med nazi-zombier. Craig afsløres også for at være med, da Cartman ikke længere har nogen autoritet over ham. Drengene gør sig klar til at storme Clydes hold, når de opdager til deres rædsel, at det er sengetid igen. Spilleren vender hjem igen. I løbet af natten ankommer Underbukserne Gnomes til sit værelse for at stjæle sit undertøj, men desværre vågner spilleren op. Gnomes panik og prøv at dræbe ham. I første omgang, fordi spilleren er for stor, får de en troldmand til at krympe ham. The New Kid forfølger Gnome Wizard og havner til sidst på deres forældres værelse. Hans forældre diskuterer grunden til, at de flyttede til South Park: The New Kid har en særlig "gave", som regeringen er interesseret i at bruge som et våben. De fortsætter derefter med at have sex. Gnome-guiden klatrer op på New Kid's forældres seng, og spilleren kæmper ham der. Efter grundigt at have slået guiden, giver han sig, giver spilleren sit krympende pulver og forklarer, at de kun stjal undertøj for at stoppe den fremmede goo. Han bliver knust af morens bryster, før han kan forklare, hvad det gør, og spilleren knuses af fars pungen. Heldigvis vågner New Kid op i sin seng næste morgen, helt fint. En Underpants Gnome venter på ham og tilbyder en side-anmodning til at hjælpe med at udfylde deres kvote, da mange af deres bedste mænd er døde af spillerens hånd. På Facebook indkalder Kyle til et møde mellem både alver og mennesker og beder dem om at gå sammen. KKK reagerer på denne idé med frastødelse (og Cartman de sædvanlige jabs ved Kyle), men Kyle bryder kampen op ved at sige, at hvis de ikke gør det, ville verden blive overskredet af Clydes hær af nazi-zombier. Da de fleste af deres styrker var blevet stjålet af Clyde, foreslår Kyle at rekruttere piraterne, føderationen og pigerne til at styrke deres antal. Drengene sender spilleren for at rekruttere pigerne, da han har en eller anden mystisk evne til at få Facebook-venner til en sats, der aldrig er set før. På pigernes hovedkvarter bliver spilleren bedt om at finde ud af, om et af pigens medlemmer er ansvarlig for at sprede ubehagelige rygter om, at en anden er på abortklinikken. Pigten involverer New Kid, som foregiver at være Bebes kæreste, og se, om den mistænkte flørter med ham, hvilket beviser, at hun er perp. Douchebag kæmper derefter mod pigens kæreste, og pigen afsløres for ikke at være den mistænkte, og Douchebag er nødt til at gå til abortklinikken og selv hente optegnelserne. Efter at have udført en abort på Randy, bliver abortklinikken invaderet af nazistiske zombiefostre. Efter at Douchebag har kæmpet mod fostre, begynder han derefter at kæmpe for Khloe Kardashians kæmpe aborterede foster og henter dokumentet. Dokumenterne er imidlertid på fransk og skal derfor til Canada ved hjælp af et falskt pas. På Photo Dojo afsløres ekspedienten for at være en pædofil, mens den rigtige kontorist bliver slået, og Douchebag kæmper for pedofilen og rejser til Canada. I Canada beder prinsen dig om at dræbe biskopen og tage hans bolde som bevis, så han kan frigøre premierministeren i Montreal til at oversætte dokumenterne. Når dokumenterne oversættes, afsløres synderen Heidi Turner, der derefter undskylder, og pigerne er enige om at blive rekrutteret. De lancerer derefter angrebet på Clydes fæstning. Efter at have infiltreret fæstningen og besejret Craig, støder børnene på Randy, der informerer dem om, at regeringen har placeret en snude inde i Mr. Slaves anus for at ødelægge South Park, og at den kun kan deaktiveres ved abort. Douchebag bruger gnuststøvet til at komme ind i Mr. Slaves anus, og efter at have været nødt til at bekæmpe mange modstandere (inklusive nazistiske zombiebakterier, Sparrow Prince og to SWAT-officerer) kommer han til snusk og afvæbner den og redder byen fra ødelæggelse. Efter at have forladt Mr. Slaves krop, går Douchebag og drengene til Clydes tronrum. De konfronterer ham og kræver, at Stick skal returneres, men Clyde bruger den grønne goo til at genoplive Chef som en nazi-zombie. Efter at Douchebag besejrer ham, beslutter Clyde at stoppe med at spille, og Cartman henter staven og sparker Clyde fra træhuset. Idet børnene fejrer deres sejr, og New Kid erklæres som "King Douchebag", vises regeringen, og hovedagenten afslører, at de kender Douchebag, hvor hans rigtige navn er Dovahkiin, og at de har ledt efter ham på grund af hans specielle evne til at gøre Facebook venner hurtigere end nogen anden. Hovedagenten tager pinden, og efter at børnene afslører sin magt, holder agenten det for sig selv og forsøger at overtale Douchebag til at slutte sig til ham for at være herskeren over universet. Douchebag nægter, men Kenny forråder sine venner og slutter sig til agenten. Bange, angriber børnene Kenny, der bruger den grønne goo og bliver en nazi-zombie for at være mere magtfuld. Da alle hans ledsagere tvinges ud af kampen, ser Douchebag og de andre, at Kenny er uovervindelig, så Cartman beder Douchebag om at bryde den ed, han sværger den første dag, han kom til South Park: aldrig sprænge på en mands bolde. Cartman holder Kenny bagfra, og Douchebag bruger en fyr på Kennys bolde, hvilket forårsager en hvid blitz, der udvider sig over South Park, der helbreder alle fra nazivirussen. Efterhånden som South Park genopbygges, er drengene og Douchebag klar over, hvor langt kampen om pinden er kommet, og beslutter at afslutte spillet ved at kaste pinden til en sø. Når de beslutter, hvad de skal spille videre, spørger de, hvad Douchebag vil spille. Douchebag siger: Skru jer, jeg skal hjem ”og forlader, som Cartman svarer til: Wow, hvad en pik”, og spillet slutter. Gameplay Spilleverdenen er todimensionel, men divergerende stier fører spilleren ind i forgrunden eller baggrunden, hvilket tillader større bevægelsesfrihed, mens den todimensionelle fornemmelse af showet bevares. Spring blev prøvet, men blev til sidst skrinlagt tidligt under udvikling. Bekæmpe Et eksempel på kamp i spillet. Spillet indeholder turnbaseret kamp, ​​der ligner den art, der ses i Paper Mario- og Final Fantasy-spil. Bekæmpelse har imidlertid også en timingkomponent til det, med veludstyrede successive input, hvilket resulterer i større kombinationer eller mere vellykket forsvar. Våben kan også forstærkes i en stil, der ligner Final Fantasy VII, gennem forskellige opgraderinger, såsom "brand. Elektricitet" eller "gross-out. Der er også et tilkaldelsessystem, der giver spilleren mulighed for at indkalde andre karakterer til at hjælpe i slaget, som Jesus og Mr. Slave. De fleste kampe involverer spilleren og hans kompis mod en gruppe fjender. Spillere kontrollerer både hovedpersonen og den aktive kompis, så de kan forblive i kontrol under hele kampen. Tilpasning til temaet South Park, mange våben, rustninger og redskaber ser ud som om de blev skabt eller fundet af børn. For eksempel kan man forvente at se våben såsom rullestifter og træsværd og rustninger som fodboldhjelme. Kampen om spillet beskrives som i det væsentlige, at børn er børn "i. E." Små bastards. med masser af "ungvold" med "usikre legetøj. inklusive brugte tamponger, havebrugsredskaber og ninja-stjerner. Karaktertilpasning Eric Cartman guider spilleren gennem karakteroprettelsesprocessen. Spillet starter med, at spilleren opretter sin avatar og senere vælger en klasse ved hjælp af Eric Cartman. Da spillet er et rollespil, er der flere måder at tilpasse ens karakter. Et endeligt aspekt er, hvilken klasse spilleren vælger, som informerer den tilgang, spilleren tager for at bekæmpe. Der er fire klasser: Fighter - En klasse, der bruger høj rustning og magtfulde våben, Fighters fokuserer på brute force og enkeltmål angreb for at komme igennem slag. Mage - En klasse, der til trods for at være fysisk svag, kompenserer for det i specielle angreb for at påføre et væld af statuseffekter og AoE-angreb. Tyv - En klasse, der er specialiseret i statuseffekter, denne klasse bruger ting som blødning, grov, brand og stun til at påføre store mængder skade over tid og immobilisere modstandere. Jøde - En klasse af paladin / munk type opfundet af Cartman. Beskrevet som værende "høj risiko, høj belønning" bliver spilleren mere magtfulde, jo tættere de er på døden. [5] quests Fordi spillet sigter mod at efterligne South Park-stilen, er typiske rollespilsopgaver, hvor spilleren sendes til en hule for at hente noget mistet artefakt, ikke tematisk passende. Quests vil være mere jordede inden for South Park-kanonen, hvor et eksempel er at sprænge Craig Tucker ud af tilbageholdelse. I denne egenskab har Stone og Parker taget en direkte rolle i retning af spillets plot og den generelle atmosfære. Smart telefon En smart telefon, der bæres af spillerens karakter fungerer som hovedmenuen for spillet. Smarttelefonen indeholder en Facebook-lignende app, hvor afspilleren kan se deres inventar såvel som alle aktive opgaver. Den sporer også, hvor mange venner spilleren har fået, såvel som meddelelser, der er modtaget fra andre figurer i spillet. Elementer Varer inkluderer "sundheds- og mana-potions" såsom sodavand, junkfood og hastighedsforstærkende genstande såsom Tweek's kaffe.Våben inkluderer hammere, bue og pile, krykker, baseball-flagermus, stabe, dodgeballs, sværd, skovle osv. Genstande kan afhentes fra faldne fjender, købes og hentes fra andre ting. Der er flere samlerobjekter i hele spillet, såsom Chinpokomon dukker, våben og kostumer. Nogle aldrig før set Chinpokomon legetøj, der blev klippet fra showet, er også med i spillet. [6] Baggrund Udvikling Serieskabere Matt Stone og Trey Parker arbejdede tæt sammen med Obsidian Entertainment for at sikre, at spillet forblev tro mod showånden. Stone og Parker har udtalt, at de nyder rollespil, og at de mener, at genren er den bedste pasform til at bringe South Park-universet ind i det interaktive medium. De sagde også, at læringskurven var større end noget andet, de havde gjort bortset fra Mormons Bog. Det Obsidian-team, der arbejdede med spillet, var relativt lille, og maxede ud "på omkring 50 mennesker. Mange kunstnere måtte også ansættes uden for virksomheden, da mange af de kunstnere, der allerede arbejdede i studiet, foretrak at arbejde i tre dimensioner snarere end i Spillets todimensionelle miljø. Nogle andre medarbejdere i studiet havde det heller ikke godt med at arbejde på et South Park-relateret spil på grund af det kontroversielle emne. [7] Stone og Parker indledte samtaler med Obsidian Entertainment på deres egne vegne i modsætning til den mere almindelige rute, hvorved en udgiver erhverver licensen, før han kontakter udvikleren. Dette gav spiludviklerne den usædvanlige mulighed for at kunne samarbejde direkte med licensindehaverne. Derfor havde Stone og Parker, der er ivrige spillere selv, meget mere kreativ kontrol i sammenligning med tidligere South Park-videospil, som de var i stand til at bidrage meget lidt med. Grafik Obsidian tog store skridt for at få spillet til at ligne South Park. Tidligere frigivne South Park-spil, såsom South Park (1998) og South Park Rally (2000), indeholdt tredimensionel grafik og gameplay, der bar lidt lighed med showets karakteristiske to-dimensionelle animationstil kartonudklip. Stone og Parker, som har været åbenlyst kritiske over for tidligere South Park-spil, besluttede tidligt i udviklingen, at der skulle lægges stor vægt på at efterligne showets æstetiske og fornemmelse, hvis der var et andet spil, der skulle gøres. Til dette formål skabte udviklerne to proof-of-concept-stykker til Stone og Parker; en suite af South Park-tankstationen og en interaktiv version af Stans hus med en meget tilpasselig avatar og detaljerede interaktioner med miljøet (såvel som Randy, klædt i sit undertøj og spiller Guitar Hero. Skaberne var efter sigende utroligt imponeret over Obsidian's genskabelse af showets hver eneste detalje, helt ned til byggepapirets struktur. Efter at have set præsentationen kommenterede Matt Stone positivt: Det er som at spille showet. 8] Obsidian fik adgang til 15 års værdi af Maya-aktiver, der blev brugt til fremstillingen af ​​serien; specifikke sekvenser (såsom showets karakteristiske vandre-animationer) blev omvendt konstrueret og integreret i spillet. Spillet kører på Dungeon Siege III-motoren, som skulle være kraftigt eftermonteret for at få vist den ønskede to-dimensionelle grafik. Lyd Autentiske lyde fra serien, såsom underskrift af guitarbuffere, er også inkluderet i spillet. Den samme komponist, der skaber showets score leverer tilfældig musik til spillet. [9] På grund af den store mængde nyt stemmearbejde, der er nødvendigt for et rollespil, genereres dialoganimationer procedurelt med de samme mundformer som dem, der blev brugt på showet. [10] Spilleren er i stand til at udforske byen South Park. Spillet er beregnet til at rumme fans af både South Park og rollespil. Således er spilverdenen ikke kun dybtgående for hardcore-spillere, der er villige til at investere en masse tid i spillet, men inkluderer også mange indstillinger, der er vist på showet, så South Park-fans kan besøge de steder, de er kommet til være bekendt med. Stone og Parker havde en hånd i at forme geografien i spilverdenen og besluttede hvor steder, der blev besøgt på showet, faktisk lå i selve byen South Park. narrative Ved at efterligne forudsætningen for showet havde Obsidian også sigte på at inkludere South Park 's svær, uhensigtsmæssige vold og fysiske humor, men på en måde, der ikke blev uaktuelt efter gentagne påkaldelser. Spillet henter også noget af dets humor fra satirisering og parodiering af andre spil, herunder de metoder, hvor populære serier fortæller deres fortællinger til spilleren [11. Imidlertid er spillet meget mere end en simpel satire på rollespil, der danner en sammenhængende fortælling, der ligner skalaen i South Park: Bigger, Longer & Uncut. Pre-order bonus Spillere, der forudbestilte spillet, fik Ultimate Fellowship Pack, som fulgte med fire eksklusive kostumer, hver med en række bonusegenskaber. Necromancer Sorcerer-kostume giver bonus brandskader på dem, der bærer det. Ranger Elf kostume tilbyder bonus våben skade. Rogue Assassin kostum netto din bonus guld. Holy Defender-kostume øger dit forsvar. Den anden pre-order bonus er Super Samurai Spaceman Pack, der leveres med forskellige tre kostumer. Superhelt kostumet vil buffe dig i starten af ​​kampen. Samurai-kostume slår dig, når du besejrer en fjende. Spaceman-kostume giver dig et nødskjold. Du får Ultimate Fellowship Pack, når du bestiller hos udvalgte forhandlere. Du får Super Samurai Spaceman Pack hos andre forhandlere. Forudbestilling på Ubishop får jer begge. Da THQ stadig eksisterede, var pakken med forudbestilling Good Times With Weapons-pakken baseret på episoden med samme navn. Det inkluderede: Bulrog kyllingeangrebet, indkald Bulrogs ødelæggende magtstyrker og vend dine svage fjender til kyllinger! Cartmans Kick-Ass Sai, det ultimative ødelæggelsesvåben, trænger ind i selv det skurkeste onde! Samurai kostume. Vis din brute muskel med denne dårlige røv. Xbox eksklusiv forhåndsbestillingsbonus Det skal bemærkes, at Xbox Exclusive-forhåndsbestillingsbonus ikke længere er tilgængelig. Forudbestilling af spillet til Xbox inkluderede pakken "Good Times With Weapons" og Xbox 360-eksklusive "Mysterion Super Hero" -pakke baseret på episoden, der inkluderer: Mysterion Special Attack: Udnyt Mysterions undvigende kraft! South Parks beskytter løsriver en dødbringende kombination af stealth og ildkraft - dine fjender ved ikke, hvad der ramte dem! Superhelte kostume: Suit-up som den næste South Park Super Hero! Det er den perfekte forklædning til at bekæmpe dine dødelige fjender og holde South Park i sikkerhed! Dolk fra Cthulhu: Skær mørke med denne diaboliske switchblade! Det er det samme våben, der bruges til at stikke og dræbe Mysterion i den snoede klassiker "Mysterion Rises. Og Cult of Cthulhu's skæbne ligger i dine hænder! tegn Omslaget til Game Informer-problemet, der indeholder detaljerede oplysninger om den indledende meddelelse. Følgende tegn ses på forsiden til Game Informer: Tegn, der ses i en trailer eller på skærmbilleder. Gennemgå scoringer South Park: The Stick of Truth har modtaget en stor anerkendelse fra online spilkritikere. Nogle af dem er nævnt nedenfor. Offentliggørelse score Computer- og videospil 9/10 Destructoid 8/10 Edge Elektrisk spil månedligt 8. 5/10 GameZone Giant Bomb 5/5 IGN Playstation Universe Gamespot 7/10 Billeder For at se billeder og videoer af South Park: The Stick of Truth, kan du besøge South Park: The Stick of Truth / Images. Sequel På E3-messen i 2015 blev en trailer afsløret for en efterfølger med titlen South Park: The Fractured But Whole [12], som vil beskæftige sig med drengene, der forener sig som deres superheltpersoner. Spillet vil fokusere på drengene i deres superheltpersoner i en borgerkrig. Se også Liste over South Park videospil South Park: The Fractured But Whole South Park Let's Go Tower Defense Spil! South Park: Tenorman's Revenge eksterne links South Park Game Wiki Game Informer Dækning Gameplay Video vist på VGA Awards 2012 Referencer.

Spilaktivering Producent 24/7 automatisk levering til "Mine spil" -siden Om dette spil: Fra de farlige slagmarker på legepladsen i 4. klasse vil en ung helt opstå, bestemt til at være South Parks frelser. Fra skaberne af South Park, Trey Parker og Matt Stone, kommer en episk søgen efter at blive ... cool. Introduktion til South Park: The Stick of Truth. I tusind år er slaget ført. Den eneste grund til, at mennesker og alver er låst i en uendelig krig: Sandhedens pind. Men krigens tidevand er snart ved at ændre sig, når ordet om et nyt barn spreder sig over hele landet, hans kommende fortoldes af stjernerne. Når de bevægelige varevogne for profeti kører væk, begynder dit eventyr. Bevæbne dig selv med legendevåben for at besejre underbukser-nisser, hippier og andre onde kræfter. Oplev den fortabte sandhedspind, og tjen din plads ved siden af ​​Stan, Kyle, Cartman og Kenny som deres nye ven. Succes, og du skal være South Parks frelser og cementere din sociale status i South Park Elementary. Mislykkes, og du vil for evigt blive kendt ... som en taber. Nøglefunktioner: Den definitive South Park-oplevelse Skrevet og udtrykt af Trey Parker og Matt Stone bringer The Stick of Truth deres unikke mærke af humor til videospil. En episk søgen efter at blive. Cool Tjen din plads sammen med Stan, Kyle, Cartman og Kenny, og deltag dem i et hysterisk eventyr for at redde South Park. Venner med fordele Ansæt klassiske South Park-karakterer til din sag. Intens Combat Arm dig selv til tænderne med et arsenal af magiske våben og mystisk rustning. South Park-tilpasning Indsæt dig selv i South Park med noget som en milliard karakter, tøj og våbenkombinationer. Systemkrav CPU: Intel Pentium Dual-Core E2180 @ 2. 0 GHz eller AMD Athlon64 X2 3800. 2. 0 GHz GPU: nVidia GeForce 8800GT eller AMD Radeon HD2600XT (512 MB VRAM med Shader Model 4. 0 eller højere) RAM: 2 GB GB RAM HDD: 6 GB ledigt plads OS: WindowsXP SP3, Windows Vista SP2, Windows 7 SP1, Windows 8 (begge versioner 32 / 64bit) Andet: DirectX: Version 9. 0c 30 Andre produkter i samme kategori 6, 99 4, 99 6, 99 7, 99 5, 99 7, 99 29, 99 21, 99 29, 99 59, 99 29, 99 59, 99 59, 99 22, 99 59, 99 44, 99 8, 99 44, 99 39 , 99 36, 99 39, 99 59, 99 14, 99 59, 99 39, 99 14, 99 39, 99 39, 99 14, 99 39, 99 59, 99 8, 99 59, 99 29, 99 24, 99 29, 99 39, 99 8, 99 39, 99 48, 99 34, 99 48, 99 49, 99 29, 99 49, 99 17, 99 14, 99 17, 99 29, 99 27, 99 29, 99 59, 99 29, 99 59, 99 59, 99 49, 99 59, 99 59, 99 42, 99 59, 99 44, 99 31, 99 44, 99 39, 99 34, 99 39, 99 29, 99 19, 99 29 , 99 14, 99 9, 99 14, 99 14, 99 9, 99 14, 99 29, 99 19, 99 29, 99 44, 99 16, 99 44, 99.

Komplet liste over alle 50 South Park: The Stick of Truth-resultater, der er værd til 1.000 gamerscore. Det tager omkring 15-20 timer at låse alle resultaterne på Xbox One op. Filter New Kid On The Block Du er tilsluttet KKK 1-guiden Første dag i South Park Du afsluttede din første dag i South Park 1-guide KKK Hero Du besejrede den høje jøde Elf Kyle i kamp 1 guide Elven Hero Du besejrede Grand Wizard Cartman i kamp 1 guide Nonconformist Du blev ven med Goths, ligesom alle andre, der spiller dette spil 1 guide Gingivitis Gingers har bidt dig 3 gange uden at du blokerede 2 guider Day Walker Du besejrede Boss Hall Monitor mens du havde fregner 2 guider Made This for You Du kastede en turd af din egen skabelse ved en fjende 2 guider Inside Joke Mens du var inde i Mr. Slave, kaldte du Mr. Slave 1-guide Er vi cool? Du fandt Jesus, mens han spillede som jøde 1 guide Parkeolog Du åbnede alle garagerne i South Park 1 guide For Hoarder Du afsluttede spillet uden at have solgt nogen ting 1 guide Face Hoff Du besejrede prinsesse Kenny, mens du lignede David Hasselhoff 1 guide Sandhed til Kraft Du sprang på fire større autoritetsfigurer 1 guide Irritable Bowels Du sprøjter dine bukser under en bosskamp 1 guide Acceptance Du accepterede din skæbne og valgte selv navnet Douchebag 2 guider Dog Whistle Du har sprængt på en hund, mens du er i gnome form 2 guider Dragon Wrath Du slog ud 3 eller flere fjender med en enkelt fyr uden for kamp 2 guider To piger, en pind Du besejrede prinsesse Kenny i din pige makeover forklædning 1 guide Bare siger Hej Du har sprattet på hver kompis i spillet 1 guide Re -Buttal Du afbrød 5 kanals angreb ved hjælp af en fart 1 guide Heisenberg Du besejrede Meth Tweekers mens du bærer den onde Cartman gedee og skaldet cap 1 guide ambulant Du besejrede prinsesse Kenny whi le leve med Dire AIDS 3 guider pervers Du så dine forældre have sex i 60 sekunder 1 guide Luk Du har blokeret ethvert fjendens angreb i en enkelt (ikke-tutorial) kamp 2 guider Stay Down Du sprang på 10 fjender i verden, der blev banket ud 1 guide Avenger Du besejrede 3 fjender i en kamp, ​​mens din ven blev slået ud. 1 guide Intet barn tilbage. Du afsluttede spillet og afsluttede aldrig en kamp med din ven slået ud 1 guide Poco Chinpoko Du har samlet 5 Chinpokomon Chinpoko loco Du har samlet 15 Chinpokomon Chinpokolypse Du har samlet alle Chinpokomon 2 guider Daddy Issues Du blev ven med din far 1 guide Flere populære end Jesus Du blev venner med halvdelen af ​​South Park 1 guide Mere populær end John Lennon Alle i South Park er din ven Skrot Peddler Du solgte 300 uønskede genstande 1 guide Stick Frelser Du besejrede prinsesse Kenny og gendannede Stick of Truth 1-guiden Ass of Fire Du besejrede 20 fjender ved hjælp af Cartmans Ass 1-guide Canadisk håndtryk Du har sprængt folk 100 gange. 1 guide Dyremishandling Du har sprængt dyr 25 gange 2 guider Træk mudder I tre separate slag har du taget en lort i dine bukser 1 guide Shopaholic Du har samlet halvdelen af ​​de tilgængelige kostumssæt 1 guide Tøj Hore Du har samlet alle de tilgængelige kostumer for langt Du sprang på liget af et aborteret nazistisk Zombie-foster 1 guide Venner på mærkelige steder Du blev venskab med både krabbefolk og nisser 1 guide Våbenkompetence I løbet af spillet har du scoret 100 perfekte angreb 1 guide Dygtig forsvarer I løbet af spillet har du blokeret 100 angreb 1 guide Du bastards! Du har ladet Kenny dø i kamp 10 gange i løbet af spillet 1 guide Mastery Du har låst op for alle opgraderinger til en New Kid-evne 1-guide Make it Rain! Du har brugt 500 1 guide Fuld Arsenal Du ejer alle våben og kostumer tilgængelige i spillet 3 guider.

South Park: The Stick of Truth Udvikler (er) Obsidian Entertainment Udgiver (e) Ubisoft Instruktør (er) Chris Brion Chris Parker Zane Lyon Producent (er) Todd Benson Matthew Singh Designer (r) Matt MacLean Programmer (er) Dan Spitzley Kunstner (r) s) Brian Menze Forfatter (e) Trey Parker Matt Stone Eric Fenstermaker Komponist (er) Jamie Dunlap Platform (er) Microsoft Windows PlayStation 3 Xbox 360 PlayStation 4 Xbox One Nintendo Switch Release 4. marts 2014 Microsoft Windows, PlayStation 3, Xbox 360 NA: 4. marts 2014 AU: 6. marts 2014 EU: 7. marts 2014 PlayStation 4, Xbox One WW: 13. februar 2018 Nintendo switch WW: 25. september 2018 Genre (r) Rollespilningstilstand (er) Single-player South Park: The Stick of Truth er et rollespil-videospil fra 2014 udviklet af Obsidian Entertainment i samarbejde med South Park Digital Studios og udgivet af Ubisoft. Baseret på den amerikanske animerede tv-serie South Park følger spillet New Kid, der er flyttet til den navngivne by og bliver involveret i en episk fantasikrig med rollespil, der involverer mennesker, troldmænd og alver, der kæmper for kontrol over den all-magtfulde Stick of Truth. Deres spil eskalerer hurtigt ude af kontrol og bringer dem i konflikt med udlændinge, nazi-zombier og nisser og truer hele byen med ødelæggelse. Spillet spilles fra et 2. 5D, tredjepersonsperspektiv, der gentager tv-seriens æstetik. The New Kid er i stand til frit at udforske byen South Park, interagere med karakterer og udføre opgaver og få adgang til nye områder ved at gå gennem hovedhistorien. Når du vælger en af ​​fire karakterens arketyper, Fighter, Thief, Mage og Jew, som hver tilbyder specifikke evner, bruger The New Kid og et støttende parti af karakterer en række nærkampe, rangede og magiske fartangreb til at bekæmpe med deres fjender. Udviklingen begyndte i 2009, efter at South Park-skabere Trey Parker og Matt Stone henvendte sig til Obsidian om at lave et rollespil designet til at ligne nøjagtigt som tv-serien. Parker og Stone var involveret i hele spilets produktion: De skrev dets manuskript, konsulterede om designen, og som i tv-programmet gav de mange af figurerne udtryk. The Stick of Truths produktion var turbulent; efter konkursen fra det oprindelige udgiver, THQ, blev rettighederne til spillet erhvervet af Ubisoft i begyndelsen af ​​2013, og dets frigivelsesdato blev udsat flere gange fra dets oprindelige dato i marts 2013 til dets eventuelle frigivelse i marts 2014 for Microsoft Windows, PlayStation 3 og Xbox 360. Sandhedens pind var underlagt censur i nogle regioner på grund af dens indhold, som inkluderer aborter og nazistiske billeder; Parker og Stone erstattede scenerne med detaljerede forklaringer på, hvad der sker i hver scene. Spillet blev frigivet til positive anmeldelser, der roste det komiske manuskript, den visuelle stil og trofasthed over for kildematerialet. Det modtog kritik for manglen på udfordrende kamp og tekniske problemer, der bremsede eller hindrede fremskridt. En efterfølger, South Park: The Fractured but Whole, blev frigivet i oktober 2017, og The Stick of Truth blev frigivet i februar 2018, til PlayStation 4 og Xbox One, og på Nintendo Switch i september 2018. Gameplay [rediger] South Park: The Stick of Truth er et rollespilende videospil [1], der ses fra et 2. 5D, tredjepersonsperspektiv. [2] Spilleren kontrollerer New Kid, når han udforsker den fiktive Colorado by South Park. [3] Spilleren kan frit bevæge sig rundt i byen, selvom nogle områder forbliver utilgængelige, indtil specifikke punkter i historien er nået. Bemærkelsesværdige karakterer fra serien - inklusive Cartman, Butters, Stan og Kyle - slutter sig til New Kid's part og ledsager ham på hans opgaver, 3] skønt kun en karakter kan være aktiv til enhver tid. [4] Spillet har et hurtigt rejsesystem, der gør det muligt for spilleren at opfordre til karakteren Timmy til hurtigt at transportere dem til enhver anden besøgt hurtigrejstation.[5] 6] I begyndelsen af ​​spillet vælger spilleren en af ​​fire tegnsarketyper; Fighter, Thief, Mage (som repræsenterer standard fantasityper) og jøden. Jødeklassen har specialiseret sig i "jøde-jitsu" og langdistanceangreb. Hver klasse har specifikke evner; rustning og våben er ikke begrænset af klasse, hvilket tillader en Mage at fokusere på nærkampangreb som en Fighter. [3] 4] The New Kid og hans allierede besidder en række angreb, ranged og magiske angreb. [7] Erfaringspoint, der belønnes for at afslutte opgaver og vinde kampe, gør det muligt for New Kid at niveauet op, 3] at låse op for nye evner og opgraderinger, såsom at øge antallet af fjender, et angreb rammer, eller mængden af ​​skade, der er påført. [7] Magi er repræsenteret af karakterernes evne til at pryde; 8] forskellige farts bruges til at udføre specifikke opgaver. For eksempel tillader "Cup-A-spell" spilleren at kaste en fyr for at interagere med et fjernt objekt, 9] "Nagasaki" ødelægger blokader, og "Sneaky Squeaker" kan kastes for at skabe en lyd, der distraherer fjender . [10] Angreb kan forstærkes med farts, hvis spilleren har nok magisk energi. [11] The New Kid "øverst til venstre) og hans allierede Cartman (nederst til venstre) kæmper Nazi Zombies (højre. Et radialt menussystem tilbyder en række taktiske valg, såsom grundlæggende angreb, særlige evner, supportartikler og evnen til at indkalde magtfulde allierede. Spilleren har adgang til ulåseevne, der kan åbne nye stier til efterforskning, såsom at krympe for at få adgang til små områder som åbninger, 12] teleportation, som giver spilleren mulighed for at nå ellers utilgængelige platforme, og farter, der udløser en eksplosion, som besejrer nærliggende fjender, når de kombineres med en åben ild. [13] Handlinger, der er begået mod fjender uden for slaget, påvirker dem i kamp; den spiller eller modstander, der slår først for at udløse en kamp, ​​har den første tur i kampen. [4] 14] Kamp foregår i et kampområde adskilt fra den åbne spilverden. [15] Slag bruger turn-based gameplay, og hver karakter tager en tur til at angribe eller forsvare, før de vender sig tilbage til den næste karakter. [13] Under spillerens tur vises et radialhjul, der viser de tilgængelige indstillinger - klassebaserede basale melee-angreb, specielle angreb, langvarige angreb og supportelementer -. [16] Grundlæggende angreb bruges til at ramme ubevæbnede fjender og nedbryde skjolde; tunge angreb svækker pansrede fjender. [17] Et blinkende ikon indikerer, at angreb eller blokke kan forbedres for at påføre mere skade eller dæmpe indgående angreb mere effektivt. [18] Hvert specielt angreb koster en bestemt mængde "Power Points" eller "PP" udtalt peepee) for at aktivere. [3] 19] Kun et partimedlem kan slutte sig til spilleren i kamp. [4] Visse karakterer, såsom Tuong Lu Kim, 20] Hr. Hankey, 21] Jesus og Mr. Slave kan indkaldes under kamp for at levere et magtfuldt angreb, der er i stand til at besejre flere fjender samtidigt; Jesus sprøjter ødelæggende skud, mens Mr. Slave klemmer en fjende ind i endetarmen og skræmmer sine allierede væk. [17] Et støtteelement kan bruges hver tur, inklusive genstande, der gendanner sundhed eller giver gunstige statuseffekter, der forbedrer karakterens evner. [1] Våben og rustninger kan forbedres ved hjælp af valgfri "stropper. 19] såsom falske vampyretænder, boble gummi, 22] eller en Jewpacabra-klo. [19] Disse genstande kan få fjender til at blø og miste helbredet, 22] svækker fjendens rustning, øger spillers sundhed [19] eller stjæler helbred fra modstandere og afsky fjender for at få dem til at "groede ud" og få dem til at spy. [15] Derudover kan "strap-ons" sætte modstandere i brand, elektrokutisk dem, 23] eller fryser dem. [20] Nogle fjender er immun mod en eller flere af disse effekter. [20] Fjender kan aflede visse angreb fuldstændigt; dem, der er i en riposte-holdning, vil aflede ethvert nærkampangreb, der kræver brug af afstandsdygtige våben , mens de i reflekterende holdning vil aflede afstandsdygtige våben. [1] Spilleren opfordres til at udforske den bredere spilverden for at finde Chinpokomon legetøj [22] eller nye venner, der er føjet til karakterens Facebook-side. [13] At samle venner giver spilleren mulighed for at låse frynsegoder, der permanent forbedrer New Kid's statistikker, hvilket giver ekstra skade eller modstand mod negative effekter. [5] 7] Karakterens Facebook-side fungerer også som spillets hovedmenu, der indeholder inventaret og en søgeblad. [3] The Stick of Truth indeholder adskillige minispil, herunder afføring ved gentagne gange at trykke på en knap, der belønner spilleren med fæces, der kan kastes mod fjender for at udløse "brutto-ud" -effekten, udføre en abort, 24] og bruge en anal sonde. [25] Nogle af disse scener er fraværende i nogle versioner af spillet på grund af censur. [25] Synopsis [rediger] Indstilling [rediger] South Park: The Stick of Truth er placeret i den fiktive by South Park i Colorado Rocky Mountains. [26] Hovedpersonen, som spilleren kontrollerer, er New Kid - kaldet "Douchebag" 3] - en tavs hovedperson, der for nylig er flyttet til byen. [21] 27] Når han bliver venskab med de lokale drenge, bliver han involveret i et episk rollespil-fantasyspil med troldmænd og krigere, der kæmper for at kontrollere Stick of Truth, en kvist, der har ubegrænset magt. [17] 21] Menneskerne, ledet af troldmandskonge Cartman, 21] gør deres hjem i kongeriget Kupa Keep, en provisorisk lejr bygget i Cartmans baggård; 28] Blandt deres antal er paladin Butters, 21] tyv Craig, 1] Clyde, 29] præstens token, Tweek og Kenny - en ung dreng, der klæder sig som en prinsesse. [30] Menneskenes rivaler er dørelverne, 21], der bor i elveriget i baghaven til deres leder, 31] Høj jøde Elf Kyle; 32] De inkluderer også krigeren Stan og Jimmy barden. [31] Drengene dirigerer deres spil i hele byen, 18] den omgivende skov, 32] og endda ind i Canada [33] repræsenteret som en pixeleret overhead 16-bit RPG. 23] Lokationer fra showet, inklusive South Park Elementary, South Park Mall, Bijou Cinema, City Wok restaurant og Tweek Bros. Coffeehouse, er med i spillet. [3] Sandhedens stav indeholder følgende historiske South Park-figurer: Stans far Randy Marsh, skolelærer Mr. Garrison, Jesus, skolens rådgiver Mr. Mackey, tidligere USAs næstformand Al Gore, 17] den sadomasochisme-elskede Mr. Slave, 34] velsmagende afføring Mr. Hankey, byejers restaurantejer Tuong Lu Kim, 29] Stans onkel Jimbo, 35] borgmester McDaniels, Priest Maxi, Skeeter, 6] Canadiske berømtheder Terrance og Phillip, 36] Underpants Gnomes, 7] the Goth børn, ingefærbørnene, 32] Crab People; 37] Christmas Critters, 38] og lokale drenge Timmy, Scott Malkinson og Kevin Stoley. [1] Plot [rediger] The New Kid er flyttet med sine forældre til South Park for at undslippe hans glemte fortid. Han allierer sig hurtigt med Butters, prinsesse Kenny og deres leder Cartman. Tilnavnet "Douchebag" introduceres det nye barn til den eftertragtede Stick of Truth. Kort derefter angriber alverne Kupa Keep og tager pinden. Cartman forviser Clyde fra gruppen for ikke at forsvare Stick fra alverne. Ved hjælp af Cartmans bedste krigere genvinder Douchebag Stick fra Jimmy. Den aften bliver Douchebag og flere bybeboere bortført af udlændinge. Douchebag slipper væk fra sin indeslutning ved hjælp af Stans far, Randy, og styrter det fremmede skib ned i byens indkøbscenter. Om morgenen er UFO-nedbrudspladsen blevet forseglet af regeringen, der har lagt en cover-historie, der hævder, at der bygges en Taco-klokke. Douchebag besøger Kupa Keep og får at vide, at staven igen er blevet stjålet af alverne. Cartman og Kyle opgør Douchebag med at rekruttere Goth-børnene til deres respektive sider, hvor de hver især hævder, at den anden har Stick. Randy accepterer at hjælpe Douchebag med at rekruttere goterne, efter at Douchebag infiltrerer nedbrudsstedet og opdager, at regeringsagenter planlægger at sprænge byen for at ødelægge en fremmed goo frigivet fra skibet. Goo forvandler levende væsener til Adolf Hitler -que Nazi Zombies; en inficeret person slipper fra indeslutningen fra regeringen og løsner virussen på South Park. Den aften fører Cartman eller Kyle (afhængig af hvilken karakter spilleren vælger at følge) sin side mod den anden på skolen. Her lærer børnene, at Clyde stjal Stokken som hævn for hans udvisning. Clyde samler afbrydere fra mennesker og alver og bruger den fremmede goo til at skabe en hær af nazi-zombier. Menneskerne og alverne går sammen for at modsætte sig Clyde, men der er for få til at bekæmpe ham. Senere stjæler Gnomes Douchebags underbukser; efter at have besejret dem, får Douchebag muligheden for at ændre størrelse efter ønske. Af desperation får Douchebag besked på at invitere pigerne til at lege. De er enige om at deltage, efter at Douchebag infiltrerer en abortklinik og rejser over Canada for at finde ud af, hvilken af ​​deres venner spreder sladder. Flankeret af pigerne, børnehavspiraterne og Star Trek-rollespillere angriber menneskene og alverne Clydes mørke tårn. Randy ankommer og afslører, at regeringsagenterne har plantet en nukleare anordning i Mr. Slaves anus for at sprænge South Park, hvilket tvinger Douchebag til at skrumpe ind i Mr. Slave for at afvæbne bomben. [4] Efter at have forladt Mr. Slave, konfronterer Douchebag endelig Clyde og bliver tvunget til at bekæmpe en genopstanden nazistisk zombiecokk; Kokken er besejret. Clyde beslutter, at han ikke spiller mere, og Cartman sparker ham fra tårnet. Regeringsagenterne ankommer, og afslører, at Douchebag gik i skjul for at undslippe dem på grund af hans evne til hurtigt at få venner på sociale netværk som Facebook, som regeringen ønskede at bruge til sine egne formål. Når han lærer om Stick's formodede magt, tager hovedagenten det og forhandler med Douchebag for at hjælpe ham med at bruge den. Douchebag nægter, men prinsesse Kenny forråder gruppen, bruger Stick til at bekæmpe dem og inficerer sig selv med den nazistiske zombivirus. Ikke i stand til at besejre nazistens zombieprinsesse Kenny, fortæller Cartman Douchebag om at bryde deres hellige styre ved at pryde på Kennys bolde, hvilket han gør. Den resulterende eksplosion besejrer Kenny og helbreder byen Nazi Zombie-virus. I epilogen, når South Park er genopbygget, henter gruppen Sandhedens Stick; de beslutter, at dens magt er for stor til, at enhver kan holde og kaste den i Starks Dam. [39] Udvikling [rediger] Udvikling af South Park: The Stick of Truth tog fire år, begyndende i 2009, da South Park medskabere Trey Parker og Matt Stone kontaktede Obsidian Entertainment for at diskutere deres ønske om at lave et South Park-spil. Parker, en fan af Obsidian-spil, herunder Fallout: New Vegas (2010) ønskede at skabe et rollespil, en genre, som han og Stone havde haft siden deres barndom. [40] 41] 42] Parker og Stone insisterede på, at spillet skal gentage showets visuelle stil. [40] Parkers originale koncept var til en South Park-version af det rollespilte fantasy-spil fra 2011 The Elder Scrolls V: Skyrim, og han vurderede, at det første manuskript, han producerede, var 500 sider langt. [41] South Park Digital Studios-teamet animerede et koncept af spillets åbningsscene for at vise, hvad de ønskede at opnå med Obsidian med hensyn til udseende og gameplay-mekanik. [43] Mens serien havde inspireret flere licenserede spil, såsom South Park (1998) og South Park Rally (1999), var Parker og Stone ikke involveret i disse spiludvikling og kritiserede senere titlenes kvalitet. Negativ reaktion på disse spil gjorde parret beskyttende for deres ejendom og førte til deres større engagement i The Stick of Truth; de nægtede flere anmodninger om at licensere serien til nye ventures. [41] Stone og Parker arbejdede tæt sammen med Obsidian om projektet, nogle gange havde de to-tre timers møder over fire på hinanden følgende dage. De arbejdede med Obsidian indtil to uger før spillet blev sendt. [40] Deres engagement strækkede sig ud over kreative input; deres firma finansierede oprindeligt spillet, idet de troede, at et spil, der var baseret på det kontroversielle tv-show, ville kæmpe for at modtage økonomisk støtte fra udgivere, uden at de lægger begrænsninger på indholdet for at gøre det mere omsætteligt. Den oprindelige finansiering var beregnet til at give Obsidian mulighed for at udvikle nok af spillet til at vise et mere komplet koncept til potentielle udgivere. [40] I december 2011 meddelte THQ, at de ville arbejde med Obsidian på South Park: The Game, som det dengang blev kendt. [44] Dette partnerskab udviklede sig til en udgivelsesordning, efter at South Park-ejeren Viacom, efter at have vokset sig opmærksom på videospil, skåret ned på finansieringen. Obsidian var klar over, da den underskrev med THQ, at sidstnævnte havde økonomiske vanskeligheder. [40] I marts 2012 annullerede Microsoft Obsidians kommende Xbox One-projekt med navnet "North Carolina" efter syv måneders udvikling, hvilket resulterede i afskedigelse af mellem 20 og 30 ansatte, herunder medlemmer af teamet Stick of Truth. [45] 46] I maj 2012 blev spillets endelige titel annonceret. [47] I december 2012 indgav THQ for kapitel 11 konkurs efter at have lidt flere produktudgivelsesfejl. Sandhedens stav forblev planmæssigt, da THQ forsøgte at bruge konkursperioden til at omstrukturere og returnere sin forretning til fortjeneste, men virksomheden kunne ikke finde en køber, og en Delaware-domstol beordrede, at THQ var mere værd, hvis dens aktiver blev solgt individuelt. [48] ​​49] Rettighederne til The Stick of Truth blev auktioneret i slutningen af ​​december 2012; Obsidian blev ikke gjort opmærksom på salget, før auktionen blev annonceret. [40] 50] South Park Digital Studios indgav en indsigelse mod auktionen og oplyste, at THQ ikke havde myndighed til at sælge udgivelsesrettighederne, og at THQ havde fået eksklusiv brug af specifikke South Park-varemærker og ophavsret. South Park Digital argumenterede også for, at selv hvis rettighederne blev solgt, ville THQ stadig skylde dem US2. 27 millioner, og at de havde mulighed for at inddrive alle elementer i spillet og South Park-relaterede kreationer. THQ anmodede om, at retten skulle overskrive South Park Digital, idet de anførte, at deres rettigheder var eksklusive og dermed overførbare. Den 24. januar 2013 godkendte De Forenede Staters konkursdomstol salget af THQ's aktiver, herunder The Stick of Truth. [51] 52] Rettighederne blev købt af Ubisoft til US3. 2 millioner. Inden for tre uger havde de besluttet, at spillet krævede betydelige ændringer, idet de skubbede udgivelsesdatoen tilbage med seks måneder til marts 2014. Parker og Stone, med input fra en Ubisoft kreativ konsulent, konkluderede, at deres oprindelige vision ville tage for lang tid og ville være for dyrt at fremstille. [41] I et interview fra 2014 sagde Obsidian-leder Feargus Urquhart, at han ikke kunne kommentere ændringer, der blev foretaget efter Ubisofts engagement. [40] 50] South Park: The Stick of Truth blev officielt frigivet til produktion den 12. februar 2014. [53] Efter udgivelsen sagde Stone, at arbejdet med at fremstille spillet var meget mere, end han og Parker havde forventet. Han sagde, jeg [indrømmer] det faktum, at vi genindlæste ting, som vi ikke kunne lide, og vi arbejdede på spillet længere end andre mennesker kunne have ønsket os. 54] Design [rediger] Jeg har ikke spillet det [EarthBound] igen i evigt, men jeg kan bare huske, at noget handlede om "Åh wow, jeg er et lille barn i et hus, og der er min mor og jeg går uden for mit hus og kæmper som en myr og en lille mus. Det begyndte at føles så rigtigt. Jeg har ved med at have i hovedet "vil jeg virkelig have [South Park: The Stick of Truth] til at føle dig som om du er et lille barn og du spiller dette spil og større lort ender med at ske. " –Trey Parker, South Park medskaber [55] Under de tidlige diskussioner med Obsidian, Parker og Stone var fast ved, at spillet trofast skulle gentage showets unikke visualbilleder i 2D-stil, der er baseret på udklipanimation. Obsidian fremlagde bevis for, at de kunne opnå South Park-look; Stone og Parker var tilfredse med dette. [56] Showet er animeret ved hjælp af Autodesk Maya, men Obsidian producerede spilaktiverne og animationerne i Adobe Flash. [57] Skyrim var spillets første indflydelse, og yderligere inspiration kom fra 1994-rollespil EarthBound. [41] Parker og Stone sagde, at de blandede 2D / 3D-visuals af Paper Mario og den tavse hovedperson Link fra The Legend of Zelda-serien også gav inspiration til designet. [55] Karakterenes kostumer og klasser er taget fra South Park-episoden i 2002 "The Return of the Fellowship of the Ring to the Two Towers. 58] Obsidian skabte forskellige fantasistilstilte genstande, rustning og våben, men Parker og Stone fortalte dem for at "gøre det skøre" for at skabe indtryk af, at børnene havde fundet eller lavet genstande selv; våben bestod af golfklubber, hammere, sugekopspile og træsværdier, mens badekåber, handsker til ovn og håndklæder båret som kapper tjente South Park studios gav Obsidian adgang til showets fulde arkiv med kunstaktiver, hvilket tillader Obsidian at inkludere tidligere ubrugte ideer, såsom kasserede Chinpokomon-design. [59] Skuespillere fra showet leverede stemmearbejde, og Obsidian fik adgang til South Parks lydressourcer, herunder lydeffekter, musik og showets komponist Jamie Dunlap. [60] 61] Stone beskriver skrivningen af ​​et komedieskript til et spil, hvor linjer i dialog kan høres gentagne gange, og vittigheder kunne vises dateret, sagde Stone: Vi skriver vittigheder, og vittighederne er sjove. Med et spil, fjerde, femte, sjette, 80., 100 million. Gang, du har set den joke, bliver det ikke sjovt, så mister du troen på det, og så sætter du spørgsmålstegn ved det, og du går rundt i denne følelsesmæssige cirkel ... Vi har altid set friskbagt ting lidt bedre, men med et videospil fungerer det ikke sådan. Men spillet er ikke kun en samling af sjove South Park-scener, forhåbentlig er det mere end det. [62] Ligesom showet satiriserer The Stick of Truth politiske og sociale spørgsmål, herunder abort, raceforhold, anale sonder, stofmisbrug, sex, ekstrem vold og fattigdom. Den kreative konsulent Jordan Thomas sagde: Den måde, vi kiggede på [humor] var, hvis dette øjeblik var en varm knap for publikum, skulle vi gøre det værre, fordi [Stone og Parker] elsker at skubbe grænser, og deres standardrespons var bestemt ikke til tilbage, men den virkelig sunde modvægt var, kan vi gøre det sjovere - og svaret var ofte ja. 3] Spillet gennemgik adskillige ændringer under udviklingen. Mens det endelige spil indeholder fire spilbare karaktertyper (Fighter, Thief, Mage og Jew), var der i en tidlig version fem spilbare klasser: Paladin, Wizard, Rogue, Adventurer og Jew. Sidstnævnte blev beskrevet som et kryds mellem en munk og en Paladin, det vil sige "høj risiko, høj belønning" og stærkest, når det er tættest på døden.[63] Spillet havde inkluderet andre fjender og placeringer, herunder vampyrbørn, der blev kæmpet på en kirkegård og kirke, hippier, en mission for at genvinde Cartmans dukke fra Ingefærbørnene, og bosskampe mod et stort, bevinget monster, 37] 64 ] og berømthed Paris Hilton - sit hovedangreb kaldes "vag sprængning. 65] Crab People havde en større rolle og delte en demilitariseret zone med Underpants Gnomes - kun en Crab Person vises i det endelige spil - og Mr. Hankey og hans familie boede i en stor landsby med juletema, der blev et lille hus i byens kloak. [37] Urquhart sagde senere, at da udviklingen begyndte, var videospil mindre beskyttet af ytringsfriheden end andre medier, hvilket begrænsede det indhold, der kunne blive inkluderet i The Stick of Truth. [65] Mens under THQs udgivelsesaftale planlagde udviklerne, at Xbox 360-versionen ville understøtte konsolens inputenhed, Kinect, hvilket gjorde det muligt for spillere at give karakterer stemmekommandoer, spottet fjender s og fornærme Cartman - som karakteren ville reagere på. Eksklusivt downloadbart indhold af Xbox 360 (DLC) inklusive Mysterion Superhero-pakken og Good Times with Weapons-pakker, der hver indeholder et unikt våben, outfit og specielt angreb, og tre historiens baserede kampagneforøgelser blev annonceret. Disse funktioner var ikke til stede i Ubisoft-udgivelsen. [66] 67] Slip [rediger] South Park: The Stick of Truth blev frigivet i Nordamerika den 4. marts 2014 til PlayStation 3 og Xbox 360-konsollerne og Microsoft Windows. Den blev frigivet den 6. marts i Australien og den 7. marts i Europa. [68] Spillet var planlagt til udgivelse den 5. marts 2013, men dette blev udsat to måneder af den daværende udgiver THQ. [69] Efter at THQ anmodede om konkurs i januar 2013, købte Ubisoft rettighederne til at offentliggøre spillet og angav ikke en udgivelsesdato. [70] I maj 2013 havde Ubisoft bekræftet, at det ville blive frigivet året efter, at det blev udeladt fra deres kommende spiludgivelsesplan. [71] Den 26. september 2013 annoncerede Ubisoft, at The Stick of Truth ville blive frigivet i december 2013, 72] men i oktober 2013 blev spilets frigivelse igen udsat til marts 2014. [73] Spillet var planlagt til udgivelse i marts 6, 2014 i Tyskland og Østrig, men det blev forsinket, efter at den lokaliserede version af spillet viste sig at indeholde nazistiske referencer. [74] Ved siden af ​​Steam-versionen af ​​spillet modtog The Stick of Truth en digital download-version til PlayStation 4 og Xbox One den 13. juni 2016. Konsolversionerne var kun tilgængelige som et gratis incitament til forhåndsbestilling til kunder, der præ- bestilte sin efterfølger, The Fractured But Whole. [75] En fristående fysisk og digital download blev frigivet den 13. februar 2018 til PlayStation 4 og Xbox One. [76] En Nintendo Switch-version, tilgængelig som digital download, blev frigivet den 25. september 2018. [77] 78] En samlerudgave kaldet "Grand Wizard Edition" indeholdende spillet, en 6-tommer figur af Grand Wizard Cartman oprettet af Kidrobot, et kort over South Park kongeriget og Ultimate Fellowship DLC blev gjort tilgængelig. Ultimate Fellowship-indholdet inkluderer fire tøj med forskellige evner; Necromancer Sorcerer-udstyr giver øget brandskade, Rogue Assassin-udstyret belønner spilleren med ekstra penge, Ranger Elf-antøjet rejser våbenbeskadigelse, og Holy Defender-udstyret øger forsvaret. [79] Yderligere indhold inkluderede Super Samurai Spaceman-pakken indeholdende tre outfits; Superhero-kostume giver en buff i starten af ​​slaget, Samurai-kostume giver en buff ved at besejre en fjende, og Spaceman-kostume giver et defensivt skjold. [80] I november og december 2013 fremhævede South Park tv-serien "Black Friday" -trilogien med episoder - "Black Friday. A Song of Ass and Fire." Og "Titties and Dragons" - som var en fortællende præquel til spillet og indeholdt figurer, der bærer tøj og udfører roller, der ligner dem i spillet. [81] 82] 83] Episoderne satiriserede spillets lange udvikling; i "Black Friday" fortæller Cartman Kyle om ikke at "forudbestille et spil, som nogle røvhuller i Californien havent endda færdig med at lave endnu "med henvisning til Californien-baserede Obsidian, 84], mens" Titties and Dragons "afsluttes med en annonce, der annoncerer spillets udgivelsesdato ledsaget af Butters, der erklærer hans skepsis. [85] Diskuterede" Black Friday "IGN sagde, at det" følte mig som en smugkig på spillet, og hvis intet andet var "god markedsføring" i lyset af spillets mange forsinkelser. [86] Censur [rediger] På europæiske territorier blev visse sektioner af spillet erstattet med kort, der forklarede begivenheder, der er afbildet på scenen, og hånede grundene til, at det ikke kan ses. Kort før spillets frigivelse annoncerede Ubisoft, at det frivilligt ville censurere syv scener, og kaldte det en "markedsbeslutning truffet af Ubisoft EMEA" og ikke et svar på input fra censurerne. [87] 88] PlayStation 3- og Xbox 360-versioner blev påvirket på europæiske territorier, Mellemøsten, Afrika og Rusland, mens Microsoft Windows-versionen forblev ucensureret. [89] Censuren påvirkede alle formater i Australien, Singapore, Hong Kong, Tyskland, Østrig og Taiwan. [90] Den nordamerikanske udgivelse var den eneste version, der var ucensureret på alle formater. Den tyske version blev specifikt censureret på grund af brugen af ​​nazistiske og Hitler-relaterede billeder, herunder svastikas og nazi-hilsener, som er ulovlige i dette land. En talsmand for det europæiske klassificeringssystem for videospilindhold Pan European Game Information (PEGI) bekræftede, at den ucensurerede version var blevet forelagt og godkendt til udgivelse med en 18-vurdering, hvilket betyder, at spillet ville være acceptabelt for folk over 18 år. Ubisoft indsendte den censurerede version igen uden input fra PEGI; denne version blev bestået med en 18-vurdering. [89] Scenerne Ubisoft fjernet viser anal sondering af udlændinge og spiller-karakter udfører en abort. I stedet viser spillet et stillbillede af en statue, der holder ansigtet i hånden, med en eksplicit beskrivelse af begivenheder, der er afbildet i scenen. [89] I Australien blev de samme scener fjernet, fordi det australske klassificeringsudvalg nægtede at bedømme spillet for frigivelse på grund af afbildningen af ​​seksuel vold - specifikt den barneafspiller-karakter, der blev udsat for anal-sondering og den interaktive abortscene. Ligesom den europæiske version blev disse scener erstattet af et pladsholderkort med en forklaring på, hvad der blev fjernet på et baggrundsbillede af en koalakrig. [91] Stone diskuterede situationen og sagde, at han havde fået at vide, at der var behov for ændringer for, at spillet kunne frigives, og at han og Parker indsatte pladsholderbillederne, så censuren ikke ville blive skjult. Han kaldte censuren en dobbelt standard, som parret modsatte sig, og sagde, at han følte, at det ikke ødelagde spillet, og kortene tillader dem at håne på ændringerne. [92] En bruger-oprettet brugsmodifikation efter frigivelse blev frigivet til Microsoft Windows-versionen, der deaktiverede censuren. [93] Modtagelse [rediger] Kritisk respons [rediger] Modtagelse Aggregat score Aggregator Score Metacritic PC: 85/100 [94] PS3: 85/100 [95] X360: 82/100 [96] Gennemsnitlig score Publikationsresultat CVG 9/10 [97] Destructoid 8/10 [5] Edge 8 / 10 [98] EGM 8. 5/10 [10] GameSpot 7/10 [19] GameZone 8/10 [99] Giant Bomb [23] IGN 9/10 [4] PSU 8/10 [100] South Park: The Stick of Truth modtog positive anmeldelser fra kritikere. [89] Samlet vurderingswebsted Metacritic giver en score på 85 ud af 100 fra 48 kritikere for Microsoft Windows-versionen, 94] 85 ud af 100 fra 31 kritikere for PlayStation 3-versionen, 95] og 82 ud af 100 fra 33 kritikere for Xbox 360-versionen. [96] Spillet blev betragtet som en vellykket tilpasning af licenseret materiale til et videospil, hvor kritikere beskrev det som en af ​​de mest trofaste videospiltilpasninger nogensinde, så at flytte spillerens karakter var som at gå på showet. [7] 18] 22] 97] GamesRadar sagde, at The Stick of Truth var til South Park som Batman: Arkham Asylum var til Batman-franchisen med hensyn til ærbødighed til kildematerialet, mens han banede ny plads i videospil. De roste "open-world South Park at udforske med en solid 12-14 timers indvendige vittigheder, obskure referencer og humor, der trækker fra 17 tv-sæsoners værdi af social kommentar og stødende humor. 18] 20] Computer og video Spil sagde, at spillet indeholdt så mange henvisninger til showets historie, at det fik Batman: Arkham City til at virke sparsom. [4] 97] Destructoid sagde, at evnen til at gå rundt i den detaljerede by gav en følelse af forundring svarende til at udforske The Simpsons ' hjemby i Virtual Springfield. [5] Den visuelle oversættelse blev fremhævet som en væsentlig komponent i spillets succes, og det fremgik, der ikke kunne skelnes fra en episode af showet og tilvejebragte en konsistent æstetik, der forblev tro mod serien, mens den var original til spil. [4 ] 19] 22] Nogle korrekturlæsere sagde, at kunststilen lejlighedsvis var skadelig, skjulte genstande og promp, og at gentagen brug af animationer blev uaktuelle i løbet af spillet. [97] Computer og video Spil sagde, at Obsidian havde bygget en spilverden, der syntes som om den altid havde eksisteret. [97] Anmeldere fremhævede konsekvent sin komiske præstation. [4] 98] Game Informer sagde, at det ofte er sjove og rangerer det blandt de bedste komiske spil nogensinde frigivet. [7] IGN roste The Stick of Truth for sin vittige og intelligente satire af rollespilgenren, mens andre sagde, at ud over at være konstant morsomt, var spillet passende boisterous, chokerende, provokerende, selvudslående og frygtløs i dets ønske om at fornærme. [4] 98] Mange korrekturlæsere var enige om, at meget af indholdet var mere tiltalende for South Park-fans; nogle vittigheder går tabt på de uindviede, men andre sagde, at der var tilstrækkelig kontekst til, at de fleste vittigheder var sjove uanset spillernes fortrolighed med kildematerialet. [17] 18] 22] IGN sagde, at det er spillet South Park-fans altid har ønsket, 4] men nogle korrekturlæsere sagde, at uden South Park-licensen ville spillets lavhed være mere indlysende. [19] Kamp modtog et polariseret svar; kritikere kaldte skiftevis slagene dybt og tilfredsstillende eller lavt og gentagne. Anmeldere anså kampmekanikerne for at være forenklede, mens de giver mulighed for komplekse taktikker, og andre sagde, at kravet om aktivt at forsvare sig mod fjendens angreb og styrke krænkelser holdt kampe engagerende. [4] 18] Andre roste også striden, men betragtede mekanikerne som robuste og forseglede, idet de præsenterede et solidt rollespilende kampsystem skjult under det forsætligt forenklede visuals. [22] 97] Nogle korrekturlæsere sagde, at en mangel på dybde gjorde, at kamp gradvist blev gentagne; 17] 22] 97] de sagde, at selv når kamp er sjovt og engagerende, kan kampene ved slutningen af ​​spillet blive rutine. [17] 18] Joystiq erklærede, at forsvar var mere interessant end lovovertrædelse, fordi det var afhængig af tidsfølsomme reaktioner på kreative fjendens angreb, som Al Gore holdt en præsentation. [17] Destructoid sagde, at der er for få kræfter til rådighed for, at spillet forbliver interessant længe. [5] GameSpot fandt, at kamp var for let og manglende udfordring på grund af en overflod af tillægsartikler, såsom sundhedspakker, der blev fundet hyppigere, end de blev brugt, og magtfulde evner, der hurtigt dæmpede modstandere. [19] 98] Andre var uenige og oplyste, at sorten, der blev tilbudt i kamp, ​​såsom karakterfærdigheder, allierede, våben, rustning og opgraderinger, sikrede, at det altid føltes sjovt. [97] 98] Effekterne af forbedringerne blev undertiden betragtet som forvirrende, 18] og typisk afhængige af blot at udstyre det tilgængelige element på højeste niveau. [19] Joystiq sagde, at specialkaraktererne, der kan kaldes under kamp, ​​var ekstreme med hensyn til magt og underholdningsværdi. [17] IGN sagde, at forskellen mellem karakterklasser som tyv og jøde var skuffende minimal, hvilket giver lidt variation eller incitament til at spille igen som en anden klasse. [4] IGN sagde også, at nogle missioner og sidesøgninger var kedelige og blev forhøjet af deres omgivelser snarere end deres kvalitet, 5] mens anmelderen mente, at miljøpuslerne var en smart mulighed for at undgå kamp og var sjældne nok til at være underholdende, når de var tilgængelige . GameSpot sagde imidlertid, at gåderne følte manus og enkle. [19] 97] Anmeldere sagde, at mange af gameplayfunktionerne og -kontrollerne var dårligt forklaret, hvilket gjorde dem vanskelige at aktivere; andre var kritiske over for store indlæsningstider ved indsejling af nye placeringer og langsomme menuer, såsom Facebook-panelet. [4] 18] 98] Salg [rediger] I løbet af den første ugesalg i Storbritannien blev South Park: The Stick of Truth det bedst sælgende spil på alle tilgængelige formater (med hensyn til salg af kasser) og erstattede Thief. Xbox 360-versionen tegnede sig for 53% af salget, efterfulgt af PlayStation 3 (41. og Microsoft Windows (6. 101)) I sin anden uge faldt salget 47%, og spillet faldt til tredjepladsen bag Titanfall og Dark Souls II. [102] South Park: The Stick of Truth var det bedst sælgende spil på den digitale distributionsplatform Steam mellem 2. og 15. marts 2014. [103] 104] Det var det tredje mest solgte spil i marts 2014 bag Titanfall og Thief, 105] og det tredive første bedst sælgende fysiske spil i 2014. [106] I Nordamerika, South Park: The Stick of Truth var det tredje mest solgte fysiske spil i marts 2014 bag Titanfall og den berygtede anden søn. [107] Digital distribution tegnede sig for 25% af spillets salg, hvilket gjorde det til Ubisofts mest downloadede titel på det tidspunkt. [108] Det var det niende bedst sælgende downloadbare spil i 2014 på PlayStation Store. [109] I maj 2015 bekræftede Ubisoft, at spillet havde solgt 1. 6 millioner eksemplarer fra marts 2015. [110] Fra februar 2016 havde Ubisoft sendt 5 millioner eksemplarer af spillet. [111] Anerkendelser [rediger] Ved Game Critics Awards i 2012 blev The Stick of Truth kåret til det bedste rollespil. [112] På 2014 National Academy of Video Game Trade Reviewers (NAVGTR) priser modtog spillet priser for at skrive i en komedie, animation i den kunstneriske kategori og bedste ikke-originale rollespil. Det modtog også nomineringer til Game of the Year, Original Light Mix Score (Franchise) og Sound Effects. Parkers stemmearbejde med flere karakterer vandt ham prisen for Performance in a Comedy, Supporting; Stone blev også nomineret. [113] Ved Golden Joystick Awards 2014 modtog The Stick of Truth tre nomineringer til Årets spil, bedste historiefortælling og bedste visuelle design. [114] Ved den indviende Game Awards-begivenhed vandt Trey Parker for bedste præstation for sine flere roller, og spillet modtog to nomineringer til bedste rollespil og bedste fortælling. [115] 116] På festivalen South by Southwest i 2015 modtog spillet Excellence in Convergence-prisen for resultater i tilpasning af materiale fra et andet underholdningsmedium. [117] IGN opførte det som det 50. bedste spil i den moderne konsolgeneration, 118] og Giant Bomb udnævnte det til den bedste overraskelse i 2014 for at overvinde dens udviklingsspørgsmål. [119] Shacknews og Financial Post mærkede det som det syvende bedste spil i 2014, mens The Guardian udnævnte det til det 12. bedste. [120] 121] 122] Kotaku noterede Dunlaps score som en af ​​årets bedste og sagde, at det var "en virkelig god tunge-i-kind Skyrim-knockoff, der fangede South Parks lyse musikalitet. 123] I 2017 IGN listede det pixellerede Canada-område på nummer 98 på sin liste over de Top 100 uforglemmelige videospilmomenter, 124] og PC Gamer udpegede det til et af de bedste rollespil gennem tidene. [125] a I 2018 mærkede Game Informer det tidenes 82. bedste RPG, der siger "i verdenen af ​​licenserede videospil er nogle få titler fremtrædende som usædvanlige eller værdige som kildematerialet. 126] Efterfølger [rediger] I marts 2014 sagde Stone, at han og Parker var åbne for at fremstille en efterfølger, afhængigt af modtagelsen for The Stick of Truth. [54] En efterfølger, South Park: The Fractured but Whole, blev annonceret i juni 2015. Spillet blev udviklet af Ubisoft San Francisco og erstattede Obsidian Entertainment til PlayStation 4, Xbox One og Microsoft Windows. [127] 128] Opfølgeren blev frigivet verden over den 17. oktober 2017 til generelt positive anmeldelser. I det styrer spilleren igen New Kid og slutter sig sammen med børnene i South Park, når de rollespil superhelte. [129] 130] En Nintendo Switch-version, tilpasset af Ubisoft Pune, blev frigivet i 2018. [131] 132] Referencer [rediger] a b c d e Hannley, Steve (4. marts 2014. Anmeldelse: South Park: The Stick of Truth. Hardcore Gamer. Arkiveret fra originalen den 6. marts 2014. Hentet 5. marts 2014. ^ Walker, John (6. marts 2014. Review - South Park: Stick of Truth. Metro Weekly. Arkiveret fra originalen den 13. april 2014. Hentet 13. april 2014. ^ a b c d e f g h i Filari, Alessandro (14. februar 2014. Preview: South Park: The Stick of Truth er ambitiøs. Destructoid. Arkiveret fra originalen den 27. februar 2014. Hentet 5. april 2014. ^ abcdefghijklmn McCaffrey, Ryan (3. marts 2014. South Park: The Stick of Truth Review. IGN. Arkiveret fra originalen den 30. november 2014. Hentet 26. marts 2014. Side afspiller lyd, når den indlæses) abcdef Carter, Chris ( 4. marts 2014. South Park: The Stick of Truth Arkiveret fra originalen den 14. marts 2014. Hentet 26. marts 2014. ^ a b Lewis, Anne (19. februar 2014. South Park: The Stick Of Truth - New Kid, Old Friends. Ubiblog. Ubisoft. Arkiveret fra originalen den 11. januar 2016. Hentet 11. januar 2016. ^ a b c d e f Ryckert, Dan (4. marts 2014. Game Informer. Arkiveret fra originalen den 26. marts 2014. Hentet 26. marts 2014. ^ Reeves, Ben (22. august 2013. Ubisoft har det sjoveste spil på Gamescom. Arkiveret fra originalen den 8. oktober 2013. Hentet 30. marts 2014. ^ McElroy, Justin (4. juni 2014. South Park: The Stick of Truth indkalder farts magi. Arkiveret fra originalen den 10. marts 2016. Hentet 23. januar 2016. ^ a b Carsillo, Ray (4. marts, 2014. EGM-gennemgang: South Park: The Stick of Truth. Elektronisk spil månedligt. Arkiveret fra originalen den 30. marts 2014. Hentet 30. marts 2014. ^ Walker, John (4. marts 2014. Wot I Think - South Park: The Stick Of Truth. Rock, Paper, Shotgun.Hentet 30. marts 2014. ^ McLaughlin, Rus (4. juni 2013. I South Park: The Stick of Truth, farting er magi (preview. VentureBeat. Arkiveret fra originalen den 5. februar 2016. Hentet 27. januar 2016. ^ a b c Reyes, Francesca (4. marts 2014. South Park: The Stick of Truth review. Officielt Xbox Magazine. Hentet 26. marts 2014. ^ Futter, Mike (11. oktober 2013. South Park: The Stick Of Truth ligner Mario RPG med kropsfunktioner. Arkiveret fra originalen den 2. december 2013. Hentet 30. marts 2014. ^ a b Turi, Tim (4. juni 2013. LARPing And Projectile Poop In South Park: The Stick Of Truth. Arkiveret fra originalen den 15. november 2013. Hentet 30. marts 2014. ^ Reseigh-Lincoln, Dom (14. februar 2014. South Park: The Stick Of Truth-forhåndsvisning af gameplay - A Song Of Ass And Fire. Officielt magasin til PlayStation. Arkiveret fra originalen den 9. juni 2014. Hentet 6. april 2014. ^ a b c d e f g h i Prell, S (4. marts 2014. South Park: The Stick of Truth review: Come on down. Joystiq. Arkiveret fra originalen den 9. marts 2014. Hentet 9. marts 2014. ^ a b c d e f g h i Cooper, Hollander (4. marts, 2014. South Park: The Stick Of Truth Review. GamesRadar. Arkiveret fra originalen den 21. marts 2014. Hentet 26. marts 2014. ^ a b c d e f g h i j Van Ord, Kevin (4. marts 2014. GameSpot. Arkiveret fra originalen den 12. marts 2014. Hentet 26. marts 2014. ^ a b c d Sterling, Jim (4. marts, 2014. South Park: The Stick of Truth Review - A Storm of Swear Words. Escapist. Hentet 4. marts 2014. ^ a b c d e f Cook, Dave (4. marts, 2014. South Park: The Stick of Truth er den morsomste episode i år. VG247. Arkiveret fra originalen den 9. september 2015. Hentet 25. januar 2016. ^ a b c d e f g h McElroy, Justin (4. marts 2014. South Park: The Stick Of Truth Review: Pen And Paper. Hentet 26. marts 2014. ^ a b c Navarro, Alex (4. marts 2014. Giant Bomb. Arkiveret fra originalen den 7. marts 2014. Hentet 4. marts 2014. ^ Welch, Haanu (31. marts, 2014. 10 af de mest dejligt forstyrrende ting, vi gjorde i "South Park: The Stick of Truth. Complex. Arkiveret fra originalen den 3. april 2014. Hentet 3. april 2014. ^ a b Savage, Phil (27. februar 2014. South Park: The Stick of Truths pc-version bliver kun censureret i visse territorier. PC Gamer. Arkiveret fra originalen den 5. marts 2014. Hentet 6. april 2014. ^ Griffiths, Eric (21. juni 2007. Unge lovovertrædere. Ny statsmand. Arkiveret fra originalen den 6. februar 2013. Hentet 3. maj 2009. ^ Cook, Dave (4. marts, 2014. South Park: The Stick of Truth er den morsomste episode i år (Side 2. Arkiveret fra originalen den 3. oktober 2015. Hentet 25. januar 2016. ^ Williamson, Steven (4. marts, 2014. South Park: The Stick of Truth Review - en sidespaltende RPG med ægte karakter (Side 2. PlayStation Universe. Arkiveret fra originalen den 28. marts 2016. Hentet 6. april 2014. ^ a b Brun, Billy; Ballard, Jason (16. april 2015. Gamer Buzz: South Park møder Julenissens lille hjælper. Indsæt. Arkiveret fra originalen den 4. marts, 2016. Hentet 18. december 2015. ^ Martin, Liam (4. marts, 2014. South Park: The Stick of Truth review (360) Fanger showets humor. Digital spion. Arkiveret fra originalen den 4. april 2016. Hentet 26. januar 2016. ^ a b Lewis, Anne (5. marts, 2014. Begyndervejledningen til South Park: The Stick Of Truth. Arkiveret fra originalen den 26. januar 2016. Hentet 26. januar 2016. ^ a b c Cooper, Lee (10. marts, 2014. South Park: The Stick of Truth Trophy Guide. Hentet 2. november 2015. ^ Schreier, Jason (3. april 2014. South Park: The Stick of Truth: The Kotaku Review. Kotaku. Arkiveret fra originalen den 2. februar 2016. Hentet 26. januar 2016. ^ Lanxon, Nate (10. marts, 2014. South Park: The Stick of Truth Review (Xbox 360, PS3, PC. Kablet.) Arkiveret fra originalen den 28. marts 2014. Hentet 13. april 2014. ^ Wilson, Iain. "South Park: The Stick of Truth-sideopdragsguiden. Arkiveret fra originalen 5. marts 2016. Hentet 18. december 2015. ^ a b c Ryckert, Dan (27. marts, 2014. Det slettede indhold af South Park: The Stick Of Truth. Hentet 3. april 2014. ^ Mcaffrey, Ryan (3. marts 2014. South Park: The Stick Of Truth Review: Meet Some Friends Of Mine. Hentet 9. marts 2014. ^ Obsidian Entertainment (4. marts, 2014. South Park: The Stick of Truth. Scene: Ending. Kyle: I er sikker på dette. Cartman: Der er ingen anden måde. Stan: Det kørte vores ven til vanvid og næsten dræbte os alle. Cartman kaster pinden i dammen, hvor den synker. Cartman: Så hvad vil I fyre nu? Stan: Hvad med dinosaurjægere. Kyle: Eller faraoer og mumier. Cartman: Lad os spørge Douchebag! Hvad vil du spille næste, Den nye dreng: Skru jer. Jeg skal hjem Cartman: Wow, hvad en pik. ^ a b c d e f g Yin-Poole, Wesley (12. marts, 2014. South Park: Det hele startede med et mistænkt prankopkald. Eurogamer. Hentet 29. marts 2014. ^ a b c d e Kepler, Adam W. (3. marts, 2014. Endelig kan Cartman komme ud for at spille. The New York Times. Arkiveret fra originalen den 23. marts 2014. Hentet 29. marts 2014. ^ Caoili, Eric (1. december 2011. Fallout: New Vegas-udvikler, der arbejder på South Park RPG. Gamasutra. Arkiveret fra originalen den 3. januar 2012. Hentet 6. april 2014. ^ Fletcher, JC (10. oktober 2012. Obsidians Avellone på South Park og den fortsatte appel fra eksterne franchiser. Arkiveret fra originalen den 15. juli 2013. Hentet 30. marts 2014. ^ THQ slutter sig sammen med South Park Digital "Pressemeddelelse. THQ. 1. december 2011. Arkiveret fra originalen den 24. oktober 2013. Hentet 2. december 2011. ^ Sliwinski, Alexander (14. marts, 2012. Rapport: Obsidian ramt med afskedigelser; South Park hold påvirket, fremtidig næste gen-titel annulleret. Arkiveret fra originalen den 16. juni 2013. Hentet 30. marts 2014. ^ Schreier, Jason (14. marts, 2012. Rygter: Obsidians annullerede projekt blev til den næste Xbox, udgivet af Microsoft. Hentet 30. marts 2014. ^ Hilliard, Kyle (5. maj 2012. Rygter: Obsidian's South Park RPG har et nyt navn. Arkiveret fra originalen den 12. maj 2013. Hentet 30. marts 2014. ^ Matulef, Jeffrey (19. december 2012. THQ-filer til konkurs. Arkiveret fra originalen den 25. juli 2013. Hentet 29. marts 2014 ... South Park: The Stick of Truth 'Udgivelsesdato forsinket; Game Pushed To Later In 2013 af Ubisoft International Digital Times. 4. marts 2013. Arkiveret fra originalen den 5. oktober 2013. Hentet 25. marts 2013. ^ a b Matulef, Jeffrey (24. januar 2013. THQ er ikke mere. Det er her dens aktiver gik. Arkiveret fra originalen den 30. august 2013. Hentet 29. marts 2014. ^ Conditt, Jessica (22. januar 2013. South Park Studios kæmper THQ om potentielt salg af The Stick of Truth. Hentet 30. marts 2014. ^ Fletcher, JC (14. marts, 2012. Retten godkender salg af THQ-aktiver. Arkiveret fra originalen den 9. juni 2013. Hentet 24. januar 2013. ^ Pereira, Chris (12. februar 2014. South Park: The Stick of Truth Goes Gold. Hentet 12. februar 2014. ^ a b McCaffrey, Ryan (17. marts 2014. South Park medskaber på Stick of Truth Sequel Potential. Arkiveret fra originalen den 2. april 2014. Hentet 2. april 2014. ^ a b Ruscher, Wesley (19. juli 2013. South Park: The Stick of Truth inspireret af EarthBound. Arkiveret fra originalen den 7. april 2014. Hentet 5. april 2014. ^ Videointerview med Obsidian Entertainment CEO Feargus Urquhart. I: Hanson, Ben (5. december 2011. Crafting The South Park RPG. Arkiveret fra originalen den 9. maj 2013. Hentet 7. november 2011. ^ Reeves, Ben (21. oktober 2016. Glem ikke at medbringe en ven - Et kig på South Park: Fraktureret, men heles allierede. Arkiveret fra originalen den 21. november 2017. Hentet 21. november 2017. ^ Millian, Mark (1. december 2011. South Park 'konsolspil til debut næste år. CNN. Arkiveret fra originalen den 18. juni 2012. Hentet 6. april 2014. ^ Vore, Bryan (21. december 2011. Hvad finder du i South Park. Arkiveret fra originalen den 5. november 2012. Hentet 30. marts 2014. ^ Hanson, Ben (19. december 2011. Capturing The Sounds Of South Park. Arkiveret fra originalen den 16. april 2012. Hentet 30. marts 2014. ^ Abramson, Seth (14. marts, 2014. Metamericana: South Park: The Stick Of Truth is A Fantasy Rpg, der er alt for reel. Indiewire. Arkiveret fra originalen den 15. marts 2014. Hentet 6. april 2014. ^ Day, James (7. marts, 2014. South Parks Matt Stone: Europæiske censurer skærer abort- og anal-sondescener fra vores Stick Of Truth-spil. Metro. Hentet 2. april 2014. ^ Hinkle, David (14. december 2011. South Parks femte karakterklasse er 'jøden'. Arkiveret fra originalen den 21. juli 2013. Hentet 30. marts 2014. ^ Ryckert, Dan (27. marts 2014. Hentet 3. april 2014. ^ a b Osborn, Alex (1. februar 2017. Paris Hilton var næsten en chef i South Park: The Stick Of Truth - Ign Unfiltered. Arkiveret fra originalen den 1. februar 2017. Hentet 1. februar 2017. ^ Jackson, Mike (4. juni 2012. South Park: Udgivelsesdatoen The Stick of Truth, DLC, trailer. Computer- og videospil. Arkiveret fra originalen den 6. juni 2013. Hentet 26. marts 2014. ^ Sliwinski, Alexander (4. juni 2012. South Park: The Stick of Truth kommer 5. marts, ingen løgn (Opdatering: Kinect integration, DLC først på Xbox Live. Arkiveret fra originalen den 13. marts 2014. Hentet 30. marts, 2014. ^ Scullion, Chris (25. februar 2014. South Park: The Stick Of Truth 'censureret i Europa og Australien. Hentet 4. april 2014. ^ Reilly, Jim (5. november 2012. South Park: The Stick Of Truth Delayed Again. Arkiveret fra originalen den 11. september 2013. Hentet 26. marts 2014. ^ Crossley, Rob (25. januar 2013. Ubisoft bekræfter optagelse af THQ Montreal-spil, sætter South Park til '2013. Hentet 6. april 2014. ^ Gera, Emily (3. maj 2013. South Park: The Stick of Truth er stadig på sporet til lanceringen i 2013, bekræfter Ubisoft. Hentet 26. maj 2013. ^ Fahmy, Albaraa (26. september 2013. South Park: The Stick of Truth 'udgivelsesdato afsløret. Hentet 26. september 2013. ^ Miller, Greg (31. oktober 2013. South Park: The Stick of Truth Delayed. Arkiveret fra originalen den 6. december 2013. Hentet 4. april 2014. ^ Tach, Dave. "Hvorfor South Park: The Stick of Truth blev forsinket i Østrig og Tyskland. Arkiveret fra originalen den 6. april 2014. Hentet 6. marts 2014. ^ Dornbush, Jonathon (13. juni 2016. E3 2016: South Park: The Stick Of Truth Coming To Ps4, Xbox One. Arkiveret fra originalen den 13. juni 2016. Hentet 13. juni 2016. ^ Makedonski, Brett (25. januar 2018. South Park: The Stick of Truth skulle komme til PS4 og Xbox One i næste måned. Arkiveret fra originalen den 27. januar 2018. Hentet 26. januar 2018. ^ Kent, Emma (18. juli 2018. South Park: The Stick of Truth gik mod Nintendo Switch, måneder efter dens efterfølger. Arkiveret fra originalen den 27. august 2018. Hentet 27. august 2018. ^ Bankhurst, Adam (17. september 2018. South Park: The Stick Of Truth Coming To Switch. Hentet 7. september 2018. ^ Goldfarb, Andrew (25. september 2013. South Park: Stick of Truth Udgivelsesdato, Special Edition Revealed. Arkiveret fra originalen den 17. oktober 2013. Hentet 30. marts 2014. ^ Karmali, Luke (17. oktober 2013. South Park: The Stick of Truth forudbestilte bonusser. Hentet 1. april 2014. ^ Futter, Mike (10. marts, 2014. Opinion - Tre grunde til, at stokk af sandhed lykkes. Hentet 30. marts, 2014. ^ Trinh, Mike (14. november 2013. Seneste South Park-episode tackler konsol WarSucceed. Hentet 30. marts 2014. ^ Keizer, Joe (4. marts 2014. South Parks blanding af smud og smarts er i fuld styrke i The Stick Of Truth. A. V. Club. Hentet 30. marts 2014. ^ Longo, Chris (11. november 2013. South Park: Black Friday, Review. Den Of Geek. Hentet 30. marts 2014. ^ Parker, Trey (instruktør) Parker, Trey (forfatter) 4. december 2013. Titties and Dragons (tv-show. South Park. USA: Comedy Central. Cartman: De sidste par uger har vi været for travlt til at spille videospil Og se på, hvad vi gjorde. Der har været drama, action, romantik. Jeg mener ærligt, I fyre, har vi brug for videospil for at spille? Måske begyndte vi at stole på Microsoft og Sony så meget, at vi glemte, at alt hvad vi har brug for er de enkleste ting. Ligesom denne [Henter en kvist] kan vi bare lege med dette. Skru videospil fyr, hvem fucking har brug for dem. Fuck 'em. [Cartman holder pinden højt som et billede af Stick of Truth videospil vises på skærmen. Fortæller: South Park-videospil, kommer snart i butikkerne. Butters: Ja, og hvis du tror, ​​at jeg har en stor floppy wiener til at dingle i dit ansigt. ^ Nicholson, Max (14. november 2013. Konsolkrigen kommer. IGN. Arkiveret fra originalen den 14. november 2013. Hentet 14. november 2013. ^ Karmali, Luke (25. februar 2014. South Park: Sandhedens pind censureret i Europa. Hentet 25. februar 2014. ^ Matulef, Jeffrey (25. februar 2014. South Park: The Stick of Truth censureret i Europa. Arkiveret fra originalen den 26. november 2015. Hentet 11. januar 2016. ^ a b c d Moses, Toby (5. marts, 2014. Hvorfor er South Park: Stick of Truth-spillet censureret i Europa. Arkiveret fra originalen den 11. marts, 2014. Hentet 6. april 2014. ^ Bogos, Steven (27. februar 2014. South Park: Sandhedens pinde bliver censureret i Storbritannien, Europa - Opdatering. Arkiveret fra originalen den 28. februar 2014. Hentet 7. marts 2014. ^ Pitcher, Jenna (19. december 2013. Tre minispil fjernet fra South Park: The Stick of Truth Australia, har nu en grædende Koala. Polygon. Hentet 20. december 2013. ^ MacDonald, Keza (5. marts 2014. South Park, satire og os - af Matt Stone. Hentet 6. april 2014. ^ Bogos, Steven (29. marts, 2014. The Stick of Truths censur deaktiveret af PC Mod - Opdatering. Arkiveret fra originalen den 20. september 2017. Hentet 20. september 2017. ^ a b "South Park: The Stick of Truth til pc-anmeldelser. Metacritic. Hentet 4. marts 2014. ^ a b "South Park: The Stick of Truth til PlayStation 3-anmeldelser. Hentet 4. marts 2014. ^ a b "South Park: Sandhedens pinde til Xbox 360-anmeldelser. Hentet 4. marts 2014. ^ a b c d e f g h i Elliot, Matthew (4. marts 2014. Anmeldelse: South Park - The Stick of Truth er skamløs, sjove og overraskende kompleks. Hentet 4. marts 2014. ^ a b c d e f "South Park: The Stick Of Truth review. Edge. 4. marts 2014. Arkiveret fra originalen den 8. marts 2014. Hentet 4. marts 2014. ^ Liebl, Matt (4. marts 2014. South Park: The Stick of Truth Review: Kom ned og møde nogle af mine venner. GameZone. Hentet 4. marts 2014. ^ Williamson, Steven (4. marts, 2014. South Park: The Stick of Truth Review - en sidespaltende RPG med ægte karakter (side 4. Hentet 6. april 2014. ^ Parfitt, Ben (10. marts, 2014. South Park: The Stick of Truth debuterer på nr. 1. MCV. Arkiveret fra originalen den 1. april 2014. Hentet 1. april 2014. ^ Dring, Christopher (17. marts 2014. Xbox One-hardware springer 96% ved lanceringen af ​​Titanfall. Hentet 1. april 2014. ^ Johnson, Erik (9. marts, 2014. Steam-top-sælgeroversigt: 2. til 8. marts. Hentet 3. april 2014. ^ Johnson, Erik (16. marts, 2014. Steam-top-sælgeroversigt: 9. til 15. marts. Hentet 3. april 2014. ^ Scammell, David (14. april 2014. Titanfall var Marts mest solgte spil i Storbritannien. Arkiveret fra originalen den 15. april 2014. Hentet 15. april 2014. ^ Dring, Christopher (15. januar 2015. Åbenbaret: De 100 mest solgte spil fra 2014 i Storbritannien. Arkiveret fra originalen den 20. januar 2015. Hentet 15. januar 2015. ^ Microsoft sælger mere end 5 millioner Xbox-enheder. NASDAQ. 17. april 2014. Arkiveret fra originalen den 18. april 2014. Hentet 18. april 2014. ^ Sinclair, Brendan (15. maj 2014. Ubisoft helårsomsætning krymper 20. SpilIndustri. Arkiveret fra originalen den 17. maj 2014. Hentet 17. maj 2014. ^ Jarvis, Matthew (16. januar 2015. Destiny og Minecraft var de bedst sælgende spil på PlayStation Store i 2014. Arkiveret fra originalen den 18. januar 2015. Hentet 16. januar 2015. ^ Tan, Nicholas (12. maj 2015. South Park: The Stick of Truth Sells a Whopping 1. 6 millioner eksemplarer. Game Revolution. Arkiveret fra originalen den 17. juli 2015. Hentet 12. maj 2015. ^ Futter, Mike (11. februar 2016. Fem millioner eksemplarer af South Park: The Stick Of Truth er blevet sendt. Arkiveret fra originalen den 14. februar 2016. Hentet 11. februar 2016. ^ Vindere af Game Critics Awards 2012. Game Critics Awards. 2012. Arkiveret fra originalen den 7. december 2013. Hentet 7. marts 2014. ^ 2014 Navgtr-vindere: Dragon 5, Alien / Mordor / South Park 4. National Academy of Video Game Trade Reviewers. 16. februar 2015. Arkiveret fra originalen den 17. februar 2015. Hentet 8. januar 2017. ^ Robinson, Andy (29. august 2014. Afstemning med Golden Joysticks 2014. begynder. Arkiveret fra originalen den 29. august 2014. Hentet 29. august 2014. ^ Ivan, Tom (21. november 2014. Nominerede Game Awards 2014. Arkiveret fra originalen den 21. november 2014. Hentet 21. november 2014. ^ Van Ord, Kevin (5. december 2014. Dragon Age: Inquisition vinder GOTY ved Game Awards. Arkiveret fra originalen den 6. december 2014. Hentet 6. december 2014. ^ Mailberg, Emanuel (15. marts 2015. Dragon Age Inquisition vinder endnu et årets spil. Arkiveret fra originalen den 16. marts 2015. Hentet 15. marts 2015 ... Top 100 spil af en generation. 2014. Arkiveret fra originalen 21. maj 2014. Hentet 21. maj 2014. "Top 100 spil i en generation: 50 South Park: The Stick of Truth. Arkiveret fra originalen den 22. maj 2014. Hentet 21. maj 2014. ^ Giant Bomb's 2014 Game of the Year Awards: Day One. 26. december 2014. Arkiveret fra originalen den 27. oktober 2016. Hentet 2. januar 2015. ^ Perez, Daniel (30. december 2014. 2014 Game of the Year 7: South Park: The Stick of Truth. Shacknews. Arkiveret fra originalen den 8. januar 2015. Hentet 16. januar 2015. ^ Maggs, Sam; Sapieha, Tchad; Kaszor, Daniel (26. december 2014.Post Arcades årets spil 2014: Nummer 7 - South Park The Stick of Truth. Finansiel post. Arkiveret fra originalen den 16. januar 2015. Hentet 16. januar 2015. ^ Stuart, Keith (19. december 2014. De 25 bedste videospil i 2014. The Guardian. Arkiveret fra originalen den 1. januar 2015. Hentet 16. januar 2015. ^ Hamilton, Kirk (16. december 2014. Den bedste videospilmusik fra 2014. Arkiveret fra originalen den 13. januar 2015. Hentet 16. januar 2015. ^ Nicholson, Max (12. september 2017. Top 100 uforglemmelige øjeblikke af videospil. Arkiveret fra originalen den 12. september 2017. Hentet 12. september 2017. ^ De bedste RPGs gennem tidene. 12. oktober 2017. Arkiveret fra originalen den 12. oktober 2017. Hentet 25. februar 2018. ^ De 100 Top RPGs of All Time. 1. januar 2018. Arkiveret fra originalen den 2. januar 2018. Hentet 2. januar 2018. ^ Yin-Poole, Wesley (15. juni 2015. South Park: The Fractured but Whole. Arkiveret fra originalen den 17. juni 2015. Hentet 15. juni 2015. ^ O'Brien, Lucy (15. juni 2015. E3 2015: South Park: The Fractured But Whole Announced. Arkiveret fra originalen den 16. juni 2015. Hentet 15. juni 2015. ^ Knezevic, Kevin (16. oktober 2017. South Park: The Fractured But Whole Review Roundup. Arkiveret fra originalen den 4. november 2017. Hentet 4. november 2017. ^ Dwan, Hannah (16. oktober 2017. South Park: The Fractured But Whole review round up - Hvad kritikerne siger. The Daily Telegraph. Hentet 4. november 2017. ^ Dornbush, Jonathon (22. marts 2018. Ubisoft annoncerer Mumbai, Odesa Studios for at arbejde på AAA-franchiser. Arkiveret fra originalen den 24. april 2018. Hentet 24. april 2018. ^ Bowman, Jon (8. marts, 2018. South Park: The Fractured But Whole Coming to Switch 24. april. Arkiveret fra originalen den 16. maj 2018. Hentet 20. marts, 2019. Eksterne links [rediger] Officiel hjemmeside.